لینک های دسترسی

Breaking News

'اخاذی از وسایط باربری' سبب اعتراض رانندگان کابل-کندهار شد


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

صدها رانندۀ وسایط باربری در شهر قلات مرکز ولایت زابل در یک گردهمایی اعتراضی شاهراه کابل-کندهار را به روی ترافیک مسدود کرده اند.

این رانندگان که شمار شان به بیش از چهارصد نفر می‌رسد با مسدود کردن شاهراه کابل-کندهار می‌گویند که از اخاذی‌های نیروهای امنیتی در این مسیر به ستوه آمده اند.

این رانندگان ادعا دارند که یک رانندۀ موتر باربری شب گذشته پس از آن که از دادن پول به پولیس شاهراه در مربوطات ولایت زابل خودداری کرده مورد تیراندازی سربازان پولیس قرار گرفته و کشته شده است.

این معترضان می‌گویند تا زمانیکه به این مشکل به گونۀ بنیادی رسیدگی نشود، به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

عبدالله جان، یکی از معترضان روز جمعه اول نومبر (۱۰ عقرب) به صدای امریکا گفت: "در شاهراه کابل-کندهار در مربوطات ولایت زابل چهار پوسته پولیس است که سربازان با رانندگان موترها برخورد زشت کرده و تا ۱۵۰۰ کلدار پاکستانی پول مطالبه می‌کنند."

معترضان از دولت می‌خواهند که این افراد را شناسایی و به مراجع عدلی و قضایی معرفی کند.

شورای ولایتی زابل اخازی‌ها توسط سربازان پولیس در شاهراه کابل-کندهار را در مربوطات ولایت زابل تایید می‌کند و مقام‌ها در این شورا می‌گویند که این مشکلات را همواره با مسوولان محلی در میان گذاشته اند.

عطا جان حقبیان، رییس شورای ولایتی زابل به صدای امریکا گفت: "در شاهراه به خاطر اخازی‌های غیرقانونی تا اکنون چندین نفر کشته شده اند و این چهارمین قتل است که در سه ماه گذشته در مسیر شاهراه کابل-شمال توسط نظامیان افغان صورت گرفته است."

در همین حال، گل‌اسلام سیال، سخنگوی والی زابل گفت که مشکلات رانندگان در مسیر این ولایت را شنیده و گام‌های عملی را بخاطر جلوگیری از اخازی‌های نیروهای امنیتی خواهند برداشت.

با بسته شدن این شاهراه، به گفته مقامات بیش از ۵۰۰ موتر مسافربری خورد و بزرگ در این مسیر گیر مانده اند.

XS
SM
MD
LG