لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: برای دفاع از روسیه حمله بر اوکراین لازمی بود


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، امروز نهم می (۱۹ ثور) در جریان سخنرانی در میدان سرخ شهر مسکو به مناسبت ۷۷مین سال پیروزی اتحاد شوروی در مقابل آلمان نازی گفت که جنگ اوکراین برای دفاع از خاک روسیه لازمی بود.

با آنهم، بر خلاف پیشبینی‌ها، رییس جمهور روسیه موضوع عمدۀ را اعلام نکرد. این درحالی است که بر اساس گزارش‌‌ها، گمان می‌رفت که رییس جمهور تشدید جنگ را اعلام کند.

رییس جمهور روسیه غرب و اوکراین را به تنش‌های امروزی مقصر خواند و در خطاب به هزاران نظامی گفت که روسیه با یک "تهدید غیرقابل پذیرش" مواجه بود. او بر ضد "وحشت جنگ جهانی" هشدار داد. آقای پوتین به نیرو های روسی گفت: "شما برای مادر وطن و آیندۀ آن می‌جنگید."

در این حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفت که به مسکو اجازه نخواهد داد از پیروزی اتحاد شوری در جنگ جهانی دوم امتیازگیری کند.

آقای زیلینسکی افزود که نیروهای اوکراینی در مقابل نازی‌های آلمان پیروز شده بودند. او گفت: "آن وقت برنده شده بودیم و حال نیز برنده خواهیم شد."

یک روز پیش از این، رهبران روسیه و اوکراین عملکرد یکدیگر را به نازی‌ها تشبیه کردند. رییس جمهور پوتین گفت که مانند جنگ جهانی دوم، روسیه در جنگ در برابر نازی‌ها در اوکراین پیروز خواهد شد و در عین حال،آقای زیلینسکی تهاجم نظامی روسیه را به تهاجم آلمان نازی تشبیه کرد و گفت که "شیطان دو باره به اروپا" برگشته است.

روسیه در ماه فبروری پس از تهاجم نظامی بر اوکراین گفت که یکی از اهداف این عملیات "غیرنظامی‌سازی" و "نازی زدایی" اوکراین است.

در مراسم رسم و گذشت نظامی که در میدان سرخ مسکو راه اندازی شد، ۱۱ هزار نظامی اشتراک کرده بود و بیش از ۱۳۰ واسطۀ نظامی به شمول دستگاه پرتاب میزایل های بالستیک قاره پیما به نمایش گذاشته شد.

این در حالی است که حملات روسیه امروز نیز در اوکراین ادامه داشت و مقامات گفتند که در حملۀ هوایی نیروهای روسی بر یک مکتب در شرق این کشور، روز یکشنبه حد اقل ۶۰ غیر نظامی کشته شد.

غرب که ولادمیر زیلینسکی را مانند قهرمان توصیف کرده، در جنگ علیه روسیه از اوکراین حمایت کرده است.

بن والس، وزیر دفاع بریتانیا، ولادیمیر پوتین را به "بازتاب دادن فاشیزم" متهم کرده گفت که جنرالان روسی باید برای چگونگی مدیریت جنگ به محکمۀ نظامی کشانیده شوند.

در این حال، امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، از جامعۀ سیاسی اروپا خواست تا از کشورهایی که عضو اتحادیۀ اروپا نیستند، مانند اوکراین، میزبانی کند. قرار است در ماه جون در مورد عضویت اوکراین در اتحادیۀ اروپا رایزنی شود.

XS
SM
MD
LG