لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: تسلیحات هسته‌ای ما پیشرفته‌تر از غرب است و اگر تهدید شویم از آن استفاده می‌کنیم  


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، امروز ۱۳ مارچ (۲۳ حوت) از زرادخانهٔ هسته‌ای مسکو توصیف کرده و هشدار داد که اگر حاکمیت کشور‌اش تهدید شود، از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

پوتین در جریان تهاجم نظامی بر اوکراین که دوسال پیش آغاز شد، همواره تسلیحات هسته‌ای خود را به رخ جهان کشیده است.

کرملین ماه گذشته هشدار داد که اگر کشورهای غربی تنش‌ها را تشدید کنند، خطر واقعی یک فاجعهٔ هسته‌ای به میان خواهد آمد.

پوتین در یک مصاحبهٔ که امروز نشر شد گفت که تسلیحات هسته‌ای روسیه در مقایسه به هر کشور دیگر عصریتر است. او افزود:" در واقع تنها ما و امریکایی‌ها چنین تثلیثی (قوه سه گانه‌ٔ هسته‌ای، تحت البحری، میزاییل و طیاره) را داریم. ما در این بخش بسیار پیشرفت کرده ایم."

پوتین در این مصاحبه همچنان گفت: "ما آمادهٔ استفاده از تسلیحات هستیم، به شمول تمام تسلیحات... اگر سوال موجودیت دولت روسیه یا آسیب به حاکمیت و استقلال ما به میان آید."

این در حالی است که هفتهٔ گذشته امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، فرستادن نیروهای غربی به اوکراین را رد نکرد.

پوتین ادعا کرد که نظامیان کشورهای غربی از دیر زمانی در اوکراین حضور داشته اند. کرملین این نیروها را جنگجویان اجیر می‌خواند.

پوتین افزود: "اما اگر در مورد گروهای نظامی رسمی کشورهای خارجی صحبت کنیم، مطمین استم که (حضور آنان) وضعیت را در جبههٔ جنگ تغییر نخواهد داد."

با آنهم، سایر متحدین اوکراین، به شمول ایالات متحده، خود را از نظریهٔ فرستادن نیروها به اوکراین دور نگهداشته اند، اما تعهد کرده اند که به کمک‌ها به این کشور ادامه می‌دهند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز گذشته اعلام کرد که بستهٔ کمک عاجل تسلیحاتی را که ارزش آن به ۳۰۰ میلیون دالر می‌رسد، به اوکراین ارسال می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG