لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار پوتین از ماریوپول؛ کیف: مجرم همیشه به محل جرم برمی‌گردد


دیدار پوتین از ماریوپول
دیدار پوتین از ماریوپول

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز ۱۹ مارچ (۲۸ حوت) از شهر ماریوپول اوکراین که توسط نیروهای روسی اشغال شده است، دیدار کرد. این اقدام پوتین واکنش‌های تند کیف را در پی داشت.

این دیدار پوتین در نهمین سالروز الحاق جزیرهٔ کریمیه با خاک روسیه صورت گرفت. رییس جمهور روسیه امروز از این جزیره نیز دیدار کرد.

در واکنش به این سفر پوتین، میخایلو پودولیک، مشاور رییس جمهور اوکراین در یک تویت نوشت: "مجرم همیشه به محل جرم برمی‌گردد... قاتل هزاران خانواده در ماریوپول آمده است تا ویرانه‌ها و قبرهای این شهر را ستایش کند."

مشاور رییس جمهور اوکراین در ادامهٔ این تویت نگاشته است که جهان متمدن دستور بازداشت دکتاتور جنگ، ولادیمیر پوتین، را اعلام کرده است.

محکمهٔ بین المللی جرایم (ICC) روز جمعه ۱۷ مارچ (۲۶ حوت)‌ اعلام کرد که حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه، را به دلیل ''اخراج غیرقانونی" کودکان اوکراینی صادر کرده است.

ولادیمیر پوتین در حال رانندگی در شهر ماریوپول دیده شد. کرملین گفت که رییس جمهور روسیه از تیاتر موسیقی که تازه بازسازی شده نیز دیدار کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که پوتین در جریان این سفر با باشندگان محل نیز دیدار کرده است.

پس از آغاز تهاجم روسیه، این نخستین سفر رییس جمهور روسیه به منطقهٔ شرقی دونباس بود.

وزارت دفاع اوکراین در یک تویت نگاشته است که پوتین مانند یک "دزد" شب‌هنگام از ماریوپول دیدن کرد.

این در حالی است که شی جینپینگ، رییس جمهور چین، امروز عازم روسیه شد. بیجینگ که متحد استراتیژیک مسکو است تلاش دارد نقش میانجی را در جنگ اوکراین بازی کند.

بیجینگ تا اکنون تهاجم روسیه بر اوکراین را تقبیح نکرده است و به همین دلیل مورد انتقادات شدید رهبران غربی قرار دارد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG