لینک های دسترسی

Breaking News

راشد خان ریکارد دیگر قایم کرد، ۱۰۰ ویکت گرفت


راشد خان در حال حاضر در رده بندی شورای جهانی کرکت بهترین بالر در رقابت های ۵۰ و ۲۰ اووره شناخته شده است
راشد خان در حال حاضر در رده بندی شورای جهانی کرکت بهترین بالر در رقابت های ۵۰ و ۲۰ اووره شناخته شده است

راشد خان، بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان، ریکارد جدید قایم کرد و به صفت نخستین بازیکنی شناخته شد که توانست در کمترین رقابت یک روزۀ کرکت ۱۰۰ ویکت بگیرد یا هم به عبارت ساده تر ۱۰۰ بازیکن رقیب را حذف کند.

راشد خان روز یکشنبه (۲۵ مارچ) به سلسلۀ رقابت‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۹ کرکت در رقابت با ویست اندیز این ریکارد جدید را به نام خود ثبت کرد.

هاپ، بازیکن وست اندیزی، صدمین بازیکنی بود که راشد خان با حذف وی، آنهم در بازی نهایی راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۹ کرکت ریکارد جدید را قایم کرد.

پیش از این، راشد خان در تاریخ کرکت به عنوان جوانترین بازیکنی معرفی شد توانست در کمترین شمار رقابت‌های کرکت ۵۰ ویکت بگیرد.

راشد خان در رقابت‌های یک روزۀ کرکت چهار بار توانسته است پنج بازیکن حریف و چهار بار دیگر توانسته است چهار بازیکن رقیب را از بازی حذف کند.

برترین و جالب‌ترین بالنگ راشد خان، سال گذشته در مقابل وست اندیز بود که وی توانست در یک بازی هفت بازیکن حریف را حذف کند، در حالیکه در این جریان تیم حریف توانست فقط ۱۸ دوش انجام دهد.

راشد خان که هنوز ۱۹ سال دارد نخستین بازیکن در تاریخ کرکت است که چنین ریکاردهایی را در کارنامۀ ورزشی خود دارد.

اصغر ستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان، ریکارد جدید را برای افغانستان مهم و افتخار آمیز می‌پندارد. آقای ستانکزی گفت "می‌خواستیم که راشد خان این ریکارد را در بازی با ایرلند قایم کند، اما نشد."

راشد خان در حال حاضر در رده بندی شورای جهانی کرکت بهترین بالر در رقابت های ۵۰ و ۲۰ اووره شناخته شده است.

پیش از این، میچل ستارک، بازیکن چپ دست آسترالیایی ریکارد بیشترین ویکت در کمترین بازی را داشت، اما وی در ۵۳بازی توانسته بود ۱۰۰ بازیکن حریف را از میدان حذف کند.

ثقلین مشتاق، بازیکن پیشین تیم ملی کرکت پاکستان، نیز توانسته بود در ۵۴ بازی ۱۰۰ ویکت بگیرد. همچنین شان بونت، بازیکن پیشین نیوزیلند و بریت لی، بازیکن پیشین آسترالیایی نیز در این زمره شامل اند.

افزون بر رقابت های تیم ملی کرکت افغانستان، راشد خان در رقابت‌های مشهور جهانی کرکت چون آی پی ال یا لیگ برتر هند، بیگ بش آسترالیا، لیگ برتر بنگله دیش یا بی پی ال و لیگ برتر وست اندیز یا سی پی ال نیز بازی می کند.

XS
SM
MD
LG