لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد و امریکا انفجار در ورزشگاه کابل را محکوم کردند


دور هشتم مسابقات لیگ شپگیزۀ کرکت از چند روز به این‌سو در کابل جریان دارد و روزانه‌ صدها نفر برای تماشای این مسابقات به میدان بین‌المللی کرکت حضور می‌یابند.
دور هشتم مسابقات لیگ شپگیزۀ کرکت از چند روز به این‌سو در کابل جریان دارد و روزانه‌ صدها نفر برای تماشای این مسابقات به میدان بین‌المللی کرکت حضور می‌یابند.

منشی عمومی سازمان ملل متحد و ایالات متحدۀ امریکا انفجار در هنگام مسابقات در میدان بین‌المللی کرکت در کابل را محکوم کرده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۴:۱۰ دقیقۀ عصر روز جمعه ۲۹ جولای (هفتم اسد) در جریان مسابقات "لیگ شپگیزه" در داخل میدان ورزشی به وقوع پیوست.

مقام‌های امنیتی طالبان تا کنون دربارۀ آمار دقیق تلفات و نوعیت این انفجار ابراز نظر نکرده اند، اما شفاخانۀ ایمرجنسی در کابل گفته است که از محل این رویداد، ۱۳ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است.

این شفاخانه افزوده که ۱۲ تن از مجروحین این انفجار بستری شده و در حال حاضر، تحت مراقبت‌های جدی داکتران قرار دارند.

این انفجار واکنش‌هایی را به دنبال داشته و منشی عمومی سازمان ملل متحد ضمن ابراز غم‌شریکی با بستگان قربانیان، گفته است که در این انفجار دست‌کم، ۱۹ نفر جان باخته اند.

انتونیو گوتیرش در صفحۀ تویترش انفجار در داخل میدان بین‌المللی کرکت و در جریان مسابقات را نکوهش کرده و گفته است که بر اساس قوانین بین‌المللی، حمله بر غیرنظامیان ممنوع است.

تامس وست، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا در امور افغانستان گفته است که از گزارش‌های مبنی بر وقوع انفجار در جریان مسابقات کرکت در کابل "عمیقاً" اندوهگین شده است.

آقای وست افزوده که "خشونت هیچ هدفی ندارد و پاسخی برای مردم افغانستان نیست".

در این حال، رامیز الاکبروف، معاون نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان که در هنگام انفجار در این ورزشگاه حضور داشته، آن را یک "حمله وحشیانه" خوانده است.

یوناما افزوده است که آقای الاکبروف برای تماشای بازی کرکت و به منظور سخنرانی در انجمن ملی کرکت به این ورزشگاه رفته بود.

یوناما در اعلامیه‌ای به نقل از آقای الاکبروف گفته است: "انفجار امروز یادآور خشونت وحشت‌ناک و ناگهانی است که مردم افغانستان همچنان در معرض آن قرار دارند. ورزش به مردم امید می‌دهد، به کودکان و نسل‌ها به طور یک‌سان الهام می‌بخشد، نقش مهمی در شکستن موانع و گرد هم‌آوردن جوامع ایفا می‌کند و به عنوان منبع مهمی برای افتخار است."

این مقام سازمان ملل متحد در کابل تاکید کرده است که حمله به مردم به ویژه اماکن ورزشی ممنوع است. او خواستار تحقیقات "شفاف و کامل" در این مورد شده و گفته است که عاملان این انفجار باید بازداشت و محاکمه شوند.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما در ماه‌های اخیر، شاخۀ خراسان - داعش حملات مرگباری را در کابل و برخی ولایات دیگر افغانستان انجام داده است.

XS
SM
MD
LG