لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان رییس پیشین بورد کرکت افغانستان را بازداشت کرده اند - منابع


یک منبع طالبان در قوماندانی امنیهٔ کابل از بازداشت عزیزالله فضلی، رییس پیشین بورد کرکت افغانستان خبر داد.

این منبع که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، امروز دوشنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) به صدای امریکا گفت که آقای فضلی روز گذشته می‌خواست با ورود به بورد کرکت خودش را رییس جدید معرفی کند، اما محافظان کرکت بورد جلو او را گرفتند.

منبع افزود که رییس پیشین بورد کرکت "مکتوب جعلی" از آدرس رهبری طالبان به کرکت بورد برده و خود را رییس جدید این اداره معرفی کرده بود که سپس به دستور دفتر ریاست‌الوزرای طالبان بازداشت شد.

در همین حال، منبع دیگری از بورد کرکت افغانستان نیز به صدای امریکا تایید کرد که عزیزالله فضلی، می‌خواست در زمان غیر رسمی وارد بورد کرکت شود، اما توسط محافظان امنیتی بازداشت شد.

او گفت: "بر اساس اصول کسی که رییس جدید معرفی می‌شود، باید از مرجع رسمی اداره امور و پس از تکمیل‌کردن اسناد معرفی شود، در حالی که این کار صورت نگرفته است."

از سوی دیگر ورود روز گذشته وی به بورد کرکت واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

ویدیویی نشر شده در صفحات اجتماعی نشان می‌دهد که شماری از وسایطی که گمان می‌رود زرهی باشند وارد بورد کرکت می‌شوند. شماری از کاربران رسانه‌های آنرا به آقای فضلی نسبت داده و این‌گونه عملکرد وی را نکوهش کرده اند، اما خود عزیزالله فضلی تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG