لینک های دسترسی

Breaking News

ناامنی، سد راه تطبیق سرتاسری واکسین پولیو در افغانستان


مسوولان برنامه محو پولیو با آغاز کمپاین سرتاسری پولیو درافغانستان از والدین می‌خواهند که اطفال شان را واکسین کنند.

در این دور کمپاین حدود ده میلیون طفل زیر سن پنج سال واکسین پولیو خواهند شد اما شماری از اطفال به سبب نا امنی ها نمی‌توانند که این واکسین حیاتی را دریافت کنند.

هدایت الله ستانکزی، مشاور برنامه محو پولیو از خانواده ها می‌خواهد که با واکسیناتور ها همکاری کنند و به محض شنیدن صدای آنان، اطفال شانرا برای واکسین ببرند.

آقای ستانکزی ضمن ابراز امیدواری از پوشش بهتر این دور واکسین پولیو گفت: "امیدوار هستم مشکلاتی که در کمپاین قبلی وجود داشت،دراین کمپاین کمتر باشد. از تمام والدین، علما، استادان و بزرگان می‌خواهم که همراه واکسیناتوران همکاری کنند".

ناامنی، سد راه تطبیق سرتاسری واکسین پولیو در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00


مسوولان این برنامه تایید می‌کنند که به دلیل ناامنی، اینبار نیز کمپاین تطبیق واکسین پولیو در جنوب، جنوب شرق و شرق افغانستان با چالش‌هایی روبرو است و به گفتۀ آنان ممکن تعداد از اطفال در این ساحات از تطبیق واکسین بی بهره بمانند.

در کمپاین گذشته پولیو که یک ماه قبل در برخی از ولایت های زیر تهدید ویروس پولیو راه اندازی شده بود، به دلیل ناامنی، به حدود ۱.۵ میلیون طفل زیر سن پنج سال واکسین پولیو تطبیق نشد.

نا امنی، درگیری های دوامدار، مخالفت مخالفان مسلح در برخی نقاط از تطبیق خانه به خانه این کمپاین سبب متوقف نشدن ویروس پولیو درافغانستان شده است که در نتیجه امسال ۲۰ مورد مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG