لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ از رهایی ۱۰ سرباز افغان از اسارت طالبان خبر داد


(عکس از آرشیف)
(عکس از آرشیف)

کمیته بین المللی صلیب سرخ از رهایی ۱۰ عضو نیرو های امنیتی افغان از اسارت گروه طالبان خبر داد.

اووان پدرو شایرر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان روز پنجشنبه (۳۰ عقرب) گفت که طالبان این ۱۰ عضو نیرو های امنیتی افغان را در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند به این کمیته تسلیم کردند.

آقای شایرر افزود که کمیته بین المللی صلیب سرخ نیرو های امنیتی رها شده از اسارت طالبان را در دفتر والی هلمند در شهر لشکرگاه به مقام های افغان تسلیم کرد.

رهایی ۱۰ عضو نیرو های امنیتی افغان از اسارت طالبان بخش از معامله تبادله سه عضو ارشد شبکه حقانی با دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان بود.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای روند صلح افغانستان از خبر رهایی سربازان افغان از اسارت طالبان استقبال کرد.

آقای خلیلزاد پس از نشر خبر رهایی این سربازان، در حساب تویترش ابراز امیداوری کرد که تبادله زندانیان و اسرا بین حکومت افغانستان و گروه طالبان منجر به کاهش خشونت ها در افغانستان و پیشرفت سریع به سوی یک راه حل سیاسی بین حکومت افغانستان، طالبان و سایر رهبران افغانستان شود.

نقش قطر در رهایی استادان دانشگاه امریکایی

در یک انکشاف دیگر، قطر می گوید که این کشور نیز در رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان از اسارت طالبان، نقش داشته است.

وزارت خارجه قطر روز پنجشنبه با نشر اعلامیه یی گفت که قطر از رهایی این استادان و همچنین رهایی سه عضو ارشد شبکه حقانی از حبس حکومت افغانستان استقبال می کند.

در این اعلامیه آمده که قطر در تسهیل رهایی اعضای ارشد شبکه حقانی از حبس حکومت افغانستان یک "نقش فعال" داشته است.

قطر که میزبان دفتر سیاسی گروه طالبان است، تبادله استادان دانشگاه امریکایی افغانستان با سه عضو ارشد شبکه حقانی را یک "اقدام حسن نیت" برای پیشرفت مذاکرات صلح خوانده است.

XS
SM
MD
LG