لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذار امریکایی: خلیلزاد باید استعفا بدهد


مایک والتز، قانونگذار جمهوریخواه امریکایی می‌گوید که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان باید استعفا بدهد.

آقای والتز در مصاحبه با صدای امریکا گفت: "من فکر می‌کنم که خلیلزاد باید استعفا بدهد. واضحا استراتیژی وی برای مذاکرات ناکام ماند... طالبان هرگز علاقمند به صلح نبودند."

این نمایندۀ جمهوریخواه کانگرس ایالات متحده گفت: "برخی در واشنگتن و جامعه بین‌المللی، کوشش کردند تا مردم را قناعت بدهند که طالبان تغییر کرده اند، طالبان یک گروه ولگرد اند که فقط علاقمند کسب قدرت هستند و نه صلح...آنان هیچ وقت در بخش مذاکرات جدی نبودند."

زلمی خلیلزاد در زمان ریاست جمهوری دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده به صفت نمایندۀ ویژه در امور مصالحۀ افغانستان گماشته شد. پس از رویکار آمدن حکومت به رهبری جو بایدن نیز آقای خلیلزاد در این سمت باقی‌ماند. او هم اکنون در دوحه و سرگرم بحث‌ها در مورد صلح افغانستان با طرف‌های مختلف است.

آقای والتز همچنین گفت که خواستار وضع تحریم بر طالبان و آن مقام‌های اردوی پاکستان است که از طالبان حمایت می‌کنند. او گفت که سال‌هاست پاکستان "بازی دوگانه" را در پیش گرفته است.

با اینحال، مقام‌های پاکستانی همواره گفته اند که نباید به خاطر عملکردهای طالبان در افغانستان، پاکستان مسوول قرار داده شود و به گفتۀ آنان نفوذ پاکستان بر طالبان کاسته شده است.

آقای والتز همچنان از تصمیم جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان انتقاد کرد و گفت که آقای بایدن می‌تواند هم اکنون در استراتیژی خود در قبال افغانستان تغییراتی بیاورد.

شرح کامل مصاحبۀ آقای والتز با لینا روزبه را در اینجا دنبال کنید.

  • 16x9 Image

    لینا روزبه - واشنگتن

    لینا روزبه در سال 2003 کار خود را با صدای امریکا آغاز نمود. روزبه در رشته مطبوعات و رسانه ها از کالج وانیر لیسانس خود را بدست آورد و متعاقب آن لیسانس دیگری را در رشته علوم سیاسی و روابط بین المللی از دانشگاه کانکوردیا اخذ کرد.

XS
SM
MD
LG