لینک های دسترسی

Breaking News

تیلرسن برگزاری محفل رمضانی را رد کرد


تیلرسن روز جمعه فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفت.
تیلرسن روز جمعه فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفت.

ریکس تیلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده تقاضا برای برگزاری محفل بزرگداشت از ماه رمضان را رد کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده از سال ۱۹۹۹ به این سو تقریباً همه ساله با برگزاری یک ضیافت افطاری و یا ضیافت تجلیل از عید فطر، از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بزرگداشت به عمل می آورد.

اما دو مقام ارشد حکومت ایالات متحده به شرط افشا نشدن نام شان به خبرگزاری رویترز گفته اند که امسال مانند هر سال دیگر نیز دفتر امور دینی و جهانی وزارت خارجه ایالات متحده به ریکس تیلرسن پیشنهاد کرد تا ضیافت عید فطر را برگزار کند، که از سوی آقای تیلرسن رد شد.

این اقدام ریکس تیلرسن به این معنی است که امسال هیچ محفلی برای گرامیداشت از فرا رسیدن ماه رمضان در وزارت خارجه ایالات متحده برگزار نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در مورد این تصمیم آقای تیلرسن گفت که آن وزارت هنوز در حال بررسی گزینه ها در پیوند به تجلیل از عید فطر است.

فعالین مسلمان، حکومت دونالد ترمپ را به رفتار غیر دوستانه در قبال اسلام متهم می کنند و وضع ممنوعیت بر ورود شهروندان چندین کشور عمدتاً مسلمان نشین به ایالات متحده توسط رئیس جمهور ترمپ را به حیث بخش از این رفتار تلقی می نمایند.

اما حکومت آقای ترمپ می گوید که واشنگتن با جنگجویان اسلامگرا مخالفت دارد و این به معنی اختلاف با اسلام نیست.

در همین حال، فرح پندیت، یک مقام پیشین امریکایی که در زمان ریاست جمهوری جورج بوش و بارک اوباما مسؤولیت برگزاری محافل رمضانی در قصر سفید و وزارت خارجه ایالات متحده را بر عهده داشت گفت که اگر ریکس تیلرسن امسال محفل رمضانی را در وزارت خارجه امریکا میزبانی نکند، این اقدام او پیامی را ارسال خواهد کرد که گویا حکومت کنونی امریکا به تعامل با مسلمانان اهمیت قایل نیست.

این در حالیست که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده و ریکس تیلرسن، وزیر خارجه آن کشور روز جمعه با نشر اعلامیه های جداگانه فرا رسیدن ماه رمضان را به همه مسلمانان جهان تبریک گفته اند.

XS
SM
MD
LG