لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان مرگبارترین کشور برای خبرنگاران در ۲۰۱۸


سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز، در تازه ترین گزارش اش، افغانستان را مرگبارترین کشور برای خبرنگاران معرفی کرده است.

بربنیاد گزارش این سازمان، در ۳۰ اپریل امسال، در یک حمله انتحاری ۹ خبرنگار افغان کشته شدند و ۶ خبرنگار دیگر زخم برداشتند که این رویداد پس از کشتار ۳۰ خبرنگار در سال ۲۰۰۹ میلادی در فلیپین، مرگبارترین رویداد برای خبرنگاران بوده است.

در این رویداد، غازی رسولی خبرنگار و نوروز علی رجبی تصویربردار تلویزیون یک، یارمحمد توخی تصویربردار طلوع نیوز، شاه مری فیضی عکاس خبرگزاری فرانسه، سلیم تلاش خبرنگار و علی سلیمی تصویربردار تلویزیون مشعل، عبدالله حنانزی، محرم درانی و سباوون کاکر خبرنگاران رادیو آزادی جان های شان را از دست دادند.
چند ساعت پس از رویداد در کابل، احمدشاه خبرنگار بخش پشتوی بی بی سی نیز در ولایت خوست از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد.

عکس‌های خبرنگارانی که قربانی حملۀ انتحاری شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:46 0:00

در یک رویداد دیگر، امسال، صمیم فرامرز خبرنگار و رامز احمدی تصویربردار طلوع نیوز در حمله انتحاری ۱۴ سنبله کشته شدند.

سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرزَ امروز سه شنبه (۲۷قوس) در گزارش‌اش اعلام کرده است که از مجموع ۱۵ خبرنگار افغان که در ۲۰۱۸ میلادی کشته شده اند، ۱۱ تن آنان در نتیجه حملات انفجاری هدفمند جان های شان را از دست دادند.

در گزارش این سازمان آمده است که پس از افغانستان، سوریه، مکسیکو، یمن، هند و امریکا به ترتیب بدترین کشورها برای خبرنگاران در ۲۰۱۸ میلادی بوده اند.

سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که در کل امسال ۸۰ خبرنگار در سرتاسر جهان کشته شده اند که با این حساب، شمار خبرنگارانی که در ده سال اخیر جان های شان از دست داده اند به ۷۰۲ تن رسیده است.

XS
SM
MD
LG