لینک های دسترسی

Breaking News

آزمایش میزایل فوق سرعت صوت؛ روسیه از چین دفاع کرد


مسکو امروز ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) گفت که چین با آزمایش گزارش شدهٔ میزایل فوق سرعت صوت از هیچ تعهد بین المللی تخطی نکرده و هیچ تهدید را متوجه روسیه نساخته است.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین افزود که چین مطابق به چوکات تعهدات بین المللی‌اش، سیستم‌های تسلیحاتی خود را توسعه می‌دهد.

او افزود که روسیه نیز به هیچ صورت از هیچ تعهد بین المللی‌اش در راستای کنترول تسلیحات تخطی نه ورزیده و فقط اقداماتی را برای تامین امنیت خویش روی دست گرفته است؛ همانگونه که ایالات متحده زیر برنامهٔ دفاع راکتی خویش عمل می‌کند.

پس از آنکه گزارش‌ها در مورد آزمایش میزایل فوق سرعت صوت توسط چین در رسانه‌ها نشر شد، واشنگتن گفت که در مورد تکنالوژی این نوع میزایل و تطبیقات نظامی بالقوهٔ آن توسط چین و روسیه نگران است.

با آنهم، وزارت خارجهٔ چین به تاریخ ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) گفت که این کشور میزایل فوق سرعت صوت را نه بلکه سفینه فضایی را آزمایش کرده است که از آن می‌توان مجدداً استفاده کرد.

ژاو لیجان، سخنگوی وزارت خارجهٔ چین افزود تکنالوژی که در این سفینهٔ فضایی به کار رفته است ممکن سبب کاهش هزینه شده و به انسان‌ها فرصت استفادهٔ صلح آمیز از فضا را فراهم کند.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سفراش به گرجستان از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد،‌ اما گفت که کشورش انکشاف سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفتهٔ چین را از نزدیک نظارت می‌کند.

پیش از این، برنامۀ فضایی چین گفته بود که در نظر دارد در ۱۳مین نمایش بین‌المللی هوایی و فضایی آن کشور از یک راکتی پرده بردارد که به گزارش یک روزنامۀ دولتی آن کشور، قادر به انتقال ۲۵ تن محموله به مدار مهتاب است.

حزب حاکم کمونیست چین میلیاردها دالر را برای تولید جت‌های جنگی، تکنالوژی فرار از سیستم رادار، تولید طیاره‌های بی‌سرنشین و سایر تسلیحات برای قوای مسلح این کشور اختصاص داده است.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین می‌خواهد که اردوی این کشور را تا سال ۲۰۵۰ به یک نیروی کاملاً مدرن "در رده جهانی" تبدیل کند.

XS
SM
MD
LG