لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه بر بایدن و مقامات بلندپایهٔ امریکایی تعزیرات وضع کرد


وزارت خارجهٔ روسیه امروز ۱۵ مارچ (۲۴ حوت) گفت که در پاسخ به تعزیرات امریکا، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، انتونی بلینکن، وزیر خارجه، لوید آستن، وزیر دفاع و ده‌ها مقام بلند‌پایهٔ امریکایی را تحریم کرد.

بر اساس معلومات وزارت خارجهٔ روسیه، این مقامات امریکایی از داخل شدن به خاک روسیه منع شده اند.

روسیه گفته است که این اقدام به دلیل سیاست‌های بیش‌از حد "روس‌ستیزانۀ" ادارهٔ کنونی ایالات متحده روی دست گرفته شده است.

این در حالی است که در پاسخ به تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ایالات متحده، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور و سرگی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه را تحریم کرده و تعزیرات اقتصادی را بر آن کشور وضع کرد.

وزارت خارجهٔ امریکا، امروز از وضع تعزیرات بر ۱۱ مقام دفاعی روسی نیز خبر داد که هشت تن از معاونین وزارت دفاع روسیه در آن شامل اند.

روسیه در فهرست تعزیرات خویش نام، مارک میلی، لو‌ی درستیز عمومی قوای مسلح، جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی، ویلیم برنز، رییس ادارهٔ استخبارات مرکزی و جین ساکی، سخنگوی قصر سفید را درج کرده است.

در تحریم‌های تازه نام‌ هنتر، پسر آقای بایدن و هیلری کلنتن، وزیر خارجهٔ پیشین و کاندید ریاست جمهوری امریکا نیز شامل است.

وزارت خارجۀ روسیه هشدار داده است که به زودی نام‌های شماری از مقامات، افسران نظامی، قانونگذاران، تجار و شخصیت‌‌های رسانه‌ای را نیز درج فهرست تحریم‌ها خواهد ساخت.

در این حال، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز در یک تویت نوشته است که کشورش به کمک‌ها با اوکراین ادامه خواهد داد.

او نگاشته است: "می خواهیم مطمین شویم که اوکراین برای دفاع در برابر تهاجم نیروهای روسیه تسلیحات داشته باشد. برای نجات مردم اوکراین پول، غذا و کمک را ارسال خواهیم کرد. از مهاجرین اوکراینی با آغوش باز استقبال خواهیم کرد."

این در حالی است که حملات شدید نظامی روسیه امروز نیز بر اوکراین ادامه داشت.

بر اساس گزارش ملل متحد از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین تا اکنون در حدود سه میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر پناه برده اند.

بر اساس تازه‌ترین آمار ملل متحد، تا اکنون در این درگیری‌ها در اوکراین ۶۳۶ غیرنظامی، به شمول کودکان، کشته شده و بیش از ۱۱ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG