لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ میزایلی روسیه بر یک کلینیک صحی در اوکراین دو کشته و ۳۰ زخمی برجا گذاشت


یک میزایل روسیه روز جمعه ۲۶ می (پنجم جوزا)‌ به یک کلینیک صحی در شهر دنیپرو واقع در شرق اوکراین اصابت کرد که در اثر آن دست‌کم دو نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر به شمول دو کودک زخمی شدند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در واکنش به این حملهٔ میزایلی‌، آنرا ''جنایت علیه بشریت" عنوان کرد.

رییس جمهور زیلینسکی افزود:" یک حمله میزایلی دیگر [روسیه]، جنایتی دیگر علیه بشریت. فقط یک حکومت شرور می تواند در برابر کلینیک‌ها جنگ کند. هیچ هدف نظامی در این کار وجود ندارد. این ترور خالص روسیه است."

تصاویر ویدیویی که از این حمله منتشر شده، نشان می‌دهد که دود از یک ساختمان به هوا بلند می‌شود و تیم‌های نجات در جستجوی افراد استند. بر اساس گزارش‌ها، بخش اعظم این ساختمان سه طبقه‌‌ای به شدت خسارت دیده است.

سرهی لیساک، والی این منطقه، گفت که یک مرد ۶۹ ساله در این حمله کشته شده است و افزود: ''او در حال عبور بود که میزایل تروریست‌های روسی به شهر اصابت کرد."

به گفته‌ٔ لیساک، جسد یک مرد دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شده و از جمله ۲۳ نفر زخمی، ۲۱ نفر آنان به شفاخانه انتقال داده شده اند. او گفت که سه نفر به شدت زخمی شده اند.

وزارت دفاع اوکراین گفته است که بر اساس کنوانسیون ژینو که نحوه عملکرد با سربازان و غیرنظامیان را در جنگ تعیین می‌کند، حملهٔ میزایلی روسیه بر کلینیک صحی ''جنایت جنگی جدی'' است.

اما وزارت دفاع روسیه گفته است که شب‌هنگام حمله‌ای را بر دیپوی مهمات اوکراین انجام داده است. خبرگزاری رسمی روسیه،‌ RIA، گزارش داده است که حملات به اهداف اصابت کرده اند و تاسیسات مشخص شده، هدف حمله قرار گرفته اند.

در عین حال، مسکو اتهاماتی را رد کرده است که سربازان آن کشور در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده اند. با وجودیکه نیروهای روسیه در ۱۵ ماه گذشته،‌ حملات گسترده‌ را در سراسر اوکراین انجام داده اند، مقام‌های مسکو ادعا می‌کنند که غیرنظامیان را به گونه‌ٔ عمدی هدف قرار نداده است.

مسکو اوایل روز جمعه گفت که اوکراین دو منطقه در جنوب روسیه را با یک میزایل و یک طیارهٔ بی سرنشین هدف قرار داد، اما میزایل اوکراینی قبل از رسیدن به هدف توسط سیستم دفاع هوایی آن کشور در هوا منهدم شد.

در عین حال، اوکراین گفته است که سیستم دفاع هوایی آن کشور ۱۰ میزایل و ۲۰ طیارهٔ بی سرنشین روسیه را در جریان حملات شب‌هنگام در منطقهٔ‌ دنیپرو از بین برده است.

XS
SM
MD
LG