لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران نظامی امریکا: ایالات متحده با روسیه در جنگ نیست 


مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا و لوید آستن، وزیر دفاع امریکا
مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا و لوید آستن، وزیر دفاع امریکا

رهبران دفاعی ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۵ می (چهارم جوزا) گفتند که امریکا با روسیه در جنگ نیست، اما واشنگتن از کیف در مقابل مسکو به گونهٔ متداوم حمایت خواهد کرد.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده،‌ در یک نشست خبری در مورد نگرانی‌ها پیرامون گزارش‌های که گویا ملیشه‌ها روز دوشنبه از وسایط نظامی امریکایی برای داخل شدن در خاک روسیه استفاده کرده اند، پاسخ داد.

آستن گفت: "ما با روسیه در جنگ نیستیم. این جنگ اوکراین است. هدف ما حصول اطمینان از این است که هر آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم تا اوکراین پیروز شود."

در این حال، مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده، گفت که امریکا از دیرزمانی از اوکراین خواسته است تا از تسلیحات امریکایی در داخل قلمرو روسیه استفاده نکند.

او افزود: "می‌توانم بگویم که ما از اوکراینی‌ها خواسته‌ ایم تا از تجهیزاتی اکمال شده توسط امریکا در حملات مستقیم در خاک روسیه استفاده نکنند."

میلی اضافه کرد که این جنگ میان ایالات متحده و روسیه یا ناتو و روسیه نیست.

نشست حامیان اوکراین

گروه تماس دفاع از اوکراین که مشتمل از رهبران نظامی حدود ۵۰ کشور است، روز پنجشنبه برای بحث در مورد نیازمندی‌های کیف برای مقابله با روسیه ملاقات کردند.

طرح آموزش‌ پیلوت‌های اوکراینی برای استفاده از طیاره‌های جنگی اف-۱۶ امریکایی نیز در این نشست به بحث گرفته شد.

لوید آستن که میزبان این نشست مجازی بود، گفت: "این [طیاره‌های اف-۱۶]مصارف دارد و همه کشورها یا این طیاره‌ها را در دسترس ندارند یا نمی‌توانند در فراهم آوری تعلیمات و حفظ و مراقبت آن سهیم شوند، اما می‌توانند کمک‌ مالی کنند."

رییس جمهور اوکراین از دیر زمانی خواهان این نوع طیاره‌های جنگی است، اما مارک میلی گفت که این طیاره یک وسیلهٔ جادویی نیست که جنگ را یک طرفه بسازد.

او افزود: "قیمت ده طیارهٔ اف-۱۶ یک میلیارد دالر است. بر آن مصارف حفظ و مراقبت را اضافه کنید، مصرف آن نیز یک میلیارد دالر دیگر می‌شود. پس ده طیارهٔ اف-۱۶ حدود دو میلیارد دالر مصرف دارد. روس‌ها ۱۰۰۰ طیاره جنگی نسل چهارم و پنجم را دارند."

این در حالی است که گروه تماس دفاع از اوکراین از آغاز جنگ تا اکنون در مجموع حدود ۶۵ میلیارد دالر کمک امنیتی با کیف را تعهد کرده است.

مقامات روسی گفته اند که فراهم آوری طیاره‌های اف-۱۶ به اوکراین، پرسش دخالت ناتو و خطر رستاخیز هسته‌ای را مطرح می‌سازد.

مقامات روسی همچنان ادعا کرده اند که در جریان هفتهٔ جاری از تسلیحات فراهم شده توسط ایالات متحده در داخل قلمرو روسیه استفاده شده است. در پاسخ به آن، وزارت دفاع امریکا گفته است که در این مورد تحقیق می‌کند.

XS
SM
MD
LG