لینک های دسترسی

Breaking News

کاربرد نام، پرچم و سرود ملی روسیه در دو المپیک آینده منع شد


پس از رسیدگی ادعاها مبنی بر دوپینگ ورزشکاران روسی، برای دو سال آینده روسیه حق ندارد که نام، پرچم و سرود ملی خود را در رقابت‌های جهانی المپیک به کار ببرد.

محکمۀ داوری ورزش روز پنجشنبه ۱۷ دسمبر (۲۷ قوس) با صدور حکمی همچنان روسیه را از داوطلبی یا میزبانی رویدادهای ورزشی برای دو سال آینده محروم کرده است.

با اینحال، ورزشکاران و تیم‌های روسی که به دوپینگ متهم نشده باشند، اجازه خواهند داشت تا در المپیک سال آینده در توکیو، المپیک زمستانی ۲۰۲۲ بیجینگ و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر شرکت کنند.

پس از بروز ادعاها مبنی بر اینکه حکومت روسیه در المپیک ۲۰۱۴ سوچی دوپینگ ورزشکاران روسی را پنهان کرده و حتا از آن حمایت کرده است، ادارۀ جهانی مبارزه با دوپینگ پیشنهاد کرده بود که ورزشکاران روسی برای چهار سال تحریم شوند.

ادارۀ جهانی مبارزه با دوپینگ گفته است که پیش از آغاز تحقیقات این اداره در مورد دوپینگ وزرشکاران روسی، مقام‌های روس نتایج آزمایشات ورزشکاران را در لابراتوارهای مسکو دستکاری کرده اند.

بر اساس حکم محکمۀ داوری ورزش، مقام‌های حکومت روسیه به شمول ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آن کشور نیز در صورتیکه از سوی رهبر کشور میزبان دعوت شوند، می‌توانند در رویدادهای بزرگ ورزشی حضور یابند.

دوپینگ ورزشکاران روسی موضوع تازه نیست و به عصر اتحاد جماهیر شوروی پیشین بر می‌گردد؛ زمانیکه حکومت شوروی به ورزشکاران روسی دواهای ممنوعۀ انرژی‌زا تجویز می‌کردند تا در رقابت‌های جهانی ورزشی برنده شوند.

XS
SM
MD
LG