لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت روسیه از ایران، در برابر امریکا و اروپا 


در حالی که تلاش‌ها برای بازگرداندن امریکا به توافقنامهٔ هسته‌ای سال ۲۰۱۵ جریان دارد، روسیه حمایت خود را از موضع ایران در برابر امریکا و اروپا اعلام کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در تهران دیدار کرده، به خبرنگاران گفت که امیدوار است بتوانند این توافقنامه را احیا کرده و امریکا را به پابندی کامل به آن بازگردانند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافقنامه بیرون شد و تحریمات بیشتری را علیه ایران وضع کرد.

اما جو بایدن، رییس جمهور امریکا ابراز آمادگی کرده که حاضر است برخی تحریمات را بردارد و به توافقنامه باز گردد.

هفتهٔ گذشته نخستین دیدار قدرت‌های جهان در این زمینه در ویانا برگزار شد و قرار است دور دوم این نشست نیز همین هفته برگزار شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین تحریمات اتحادیه اروپا بر هشت مقام امنیتی ایران را محکوم کرد و گفت که این اقدام تلاش‌های جاری برای احیای توافقنامهٔ هسته‌ای را با تهدید روبرو می‌کند.

او گفت که اگر تصمیم به تحریم مقامات امنیتی ایران در شرایطی که گفتگوهای ویانا جریان دارد، به صورت آگاهانه گرفته شده باشد، "تنها تاسف‌آور نیست، بلکه اشتباهی بدتر از یک جرم است."

ایران، روز گذشته در واکنش به تحریمات اتحادیه اروپا اعلام کرد که همکاری خود را با اروپا در عرصه‌های مختلفی از جمله مبارزه با "تروریزم، قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از مهاجران" تعلیق می‌کند.

XS
SM
MD
LG