لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: در بن‌بست میان طالبان و مخالفان شان مداخله نمی‌کنیم


روسیه گفته است که در بن‌بست پیش آمده میان طالبان و مخالفان این گروه در افغانستان دخالت نخواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه ۲۳ اگست (اول سنبله) گفت که رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی این بن‌بست و پیامد‌های آن از جمله "جنگ داخلی دیگر در افغانستان" را به بحث گرفتند.

آقای پسکوف گفت: "البته، هیچ کسی در چنین رویدادها دخالت نمی‌کند."

روسیه، تاجیکستان، قرغیزستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی بوده و افغانستان و سربستان اعضای ناظر این سازمان اند.

احمد مسعود، رهبر نیروهای مسلح مخالف طالبان در پنجشیر ضمن اظهار امیدواری برای مذاکره با طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که اگر این گروه به تصرف پنجشیر اقدام کند، آنان نیز خواهند جنگید.

جز پنجشیر، طالبان بر ۳۳ ولایت دیگر افغانستان مسلط اند و به گفتۀ مقام‌های گروه طالبان، جنگجویان این گروه از استقامت‌های بدخشان، تخار و اندراب، پنجشیر را در محاصره در آورده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است که آن گروه تلاش دارد تا پنجشیر را از راه مسالمت آمیز تصرف کند.

همزمان با این، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز دوشنبه در یک نشست مجازی به سران کشورهای آسیای مرکزی گفت که جلوگیری از سرازیر شدن اسلام افراطی از افغانستان به منطقه یک امر حیاتی است.

آقای پوتین در این نشست همچنان با تاکید بر تلاش‌ها برای جلوگیری از ورود تندروان اسلام‌گرا از افغانستان به آسیای مرکزی گفت که نظارت بر تجارت مواد مخدر در افغانستان باید افزایش یابد.

ولادیمیر پوتین و سران کشور های آسیای مرکزی در مورد حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند و توافق کردند تا اقدامات مشترک شان را در قبال افغانستان هماهنگ کنند.

از سوی دیگر، سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه گفته است این پیمان از تاریخ اول تا نهم سپتمبر تمرینات نظامی را در قرغیزستان راه اندازی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG