لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: دو فرمانده اردوی ما در شرق اوکراین کشته شدند 


روسیه امروز ۱۴ می (۲۴ ثور) گفت که دو قوماندان اردوی این کشور در نزدیکی خط مقدم جبهه در شهر بخموت واقع در شرق اوکراین کشته شدند.

در یک اعلامیهٔ نادر پیرامون شکست در جبههٔ جنگ، وزارت دفاع روسیه گفت که ویچسلاف مکروف، قوماندان لوای چهارم موتوریزه و یوفژینی باروکوف، معاون قول اردوی وظایف سیاسی-نظامی، در جریان درگیر‌ها در شرق اوکراین کشته شدند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان نیروهای روسی و اوکراینی برای به دست آوردن کنترول شهر بخموت در منطقهٔ دونتسک ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه با نشر اعلامیه‌ای گفت که دگروال مکروف دو حملهٔ نیروهای اوکراینی را در ساحهٔ خارسون عقب راند و در جریان حملهٔ سوم، در جبهه زخمی شد و سپس جان باخت.

مقامات روسی در اشاره به گروه واگنر گفتند که "قطعات تعرضی" که حمایت هوایی را با خود دارند،‌ برای کنترول بخش‌های از شهر بخموت به جنگ ادامه می‌دهند.

اما مقامات اوکراینی گفته اند که نیروهای این کشور امروز توانستند در خارج از شهر بخموت بیش از ۱۰ موضع نیروهای روسی را تصرف کنند.

وزارت دفاع اوکراین گفته است که در این جریان چندین نظامی روسی را اسیر گرفته اند.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، سال گذشته گفته بود که ۵۹۷۳ نظامی این کشور در اوکراین کشته شدند،‌ اما تحلیلگران نظامی می‌گویند که مسکو تلاش کرده است رقم تلفات خود را کمتر نشان بدهد.

این در حالی است که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در حال بازدید از کشورهای اروپایی است. او پس از دیدار با مقامات ایتالیایی به آلمان رفت و در آنجا یک بار دیگر خواستار طیاره های جت جنگی شد تا نیروهایش بتوانند در مقابل نیروهای روسی به جنگ ادامه دهند.

اورسلا فون درلاین، رییس کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، در آلمان در مراسمی که در آن زیلینسکی جایزهٔ معتبر شارلمین را برای حفظ اتحاد اروپا دریافت کرد، گفت که مردم اوکراین برای آزادی و ارزش‌های اروپایی مبارزه می‌کنند.

XS
SM
MD
LG