لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت از بلاروس؛ روسیه بم‌افگن‌های هسته‌ای خویش را به پرواز درآورد 


روسیه برای ابراز حمایت قوی‌ از بلاروس در جریان جنجال‌ها در مرز این کشور با پولند، برای دومین روز طیاره‌های بم‌افگنی که قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای را دارد، بر فراز بلاروس به پرواز درآورد.

وزارت دفاع بلاروس گفت که منحیث بخشی از تمرینات مشترک هوایی، دو بم‌افگن استراتیژیک تی‌یو-۱۶۰روسی، در ساحهٔ انداخت روزانی بلاروس، تمرینات بم‌افگنی را انجام دادند.

دو طیارهٔ تی‌یو-۲۲ام۳ روسی دیگر نیز به روز چهارشنبه گذشته بر فراز بلاروس پرواز کردند؛ طیاره‌هایی که نیروهای دفاعی بلاروس آنرا شناسایی کرده و دنبال کردند.

وزارت دفاع این کشور گفته است که طیاره‌های روسی به گونهٔ منظم به این گونه پرواز‌ها ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع روسیه گفته است که این طیاره‌ها در جریان این تمرینات ۴.۵ ساعت را در هوا سپری کردند. با آنهم اردوی این کشور گفته است که این گزمهٔ هوایی متوجه هیچ کشور سومی نبوده است.

در جریان تنش‌های اخیر در حالی که هزاران مهاجر و پناهجو در بیرون از مرز بلاروس با پولند تجمع کرده اند، روسیه قویاً از بلاروس حمایت کرده است.

اتحادیهٔ اروپا اتهام وارد کرده است که الکساندر لوکاشینکو، رییس جمهور بلاروس منحیث یک حملهٔ غیرمستقیم، مهاجرین و پناهجویان را به عبور غیرقانونی مرز‌ها ترغیب می‌کند تا در مقابل تعزیرات این اتحادیه انتقامجویی کرده باشد.

اتحادیه‌ٔ اروپا به خاطر سرکوب مخالفین داخلی پس از انتخابات ریاست جمهوری که آقای لوکاشینکو در آن مجدداً‌ منحیث رییس جمهور انتخاب شد، بر این کشور تعزیرات وضع کرد.

بلاروس اتهامات بر رییس جمهور این کشور را رد کرده و گفته است که بیش از این جلو پناهجویان و مهاجرینی را نخواهد گرفت که می‌خواهند وارد اروپا شوند.

وزارت دفاع بلاروس دیروز پولند را به افزایش نیروهای نظامی در مرز با این کشور متهم کرده گفت که این کشور برای کنترول مهاجران و پناهجویان به ۱۵ هزار نیرو مجهز و مسلح با تانک و دافع هوا و سایر تسلحات نیاز ندارد.

این وزارت گفته است که این نیروهای پولندی بیشتر مانند نیروهای تعرضی اند و این عمل پولند سبب شد که بلاروس نیز اقدام کند.

XS
SM
MD
LG