لینک های دسترسی

Breaking News

استفاده از تلیفون‌های موبایل؛ تلاش روسیه برای جلوگیری از کروناویروس 


روسیه برای جلوگیری از گسترش کروناویروس از تلیفون‌های موبایل استفاده می‌کند.

میخایل میشوستین، صدر اعظم روسیه امروز ۲۳ مارچ (چهارم حمل) به مقامات در آن کشور پنج روز مهلت داد تا سیستیم را ایجاد کنند که توسط آن افرادی را ردیابی کنند که با مبتلایان کروناویروس در تماس بوده اند.

با استفاده از این سیستم تلیفون‌های موبایل، مقامات خواهند توانست موقعیت افراد مبتلا به کروناویروس را بیابند و سایرینی را که این افراد مبتلا در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار داده اند آگاه سازند.

با استفاده از این سیستم، به تمامی شهروندان روسیه پیامی فرستاده خواهد شد که آیا با افراد مبتلا به کروناویروس در تماس بوده اند یا نه؛ سپس این معلومات به مراکز ویژهٔ محلی برای اقدامات بعدی گسیل می‌شود.

کرملین می‌گوید که این اقدام جنبه قانونی داشته و بخشی از تلاش‌های این کشور برای جلوگیری از گسترش کروناویروس است.

وزارت مخابرات روسیه در یک اعلامیه گفته است که با در نظر داشت به موقعیت جغرافیایی افراد آلوده به کروناویروس، به سایر شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد که آیا آنان با مبتلایان در تماس شده اند یا نه.

روسیه که ورود شهروندان خارجی به آن کشور را منع کرده است، تا به حال از ۴۳۸ مورد مثبت کروناویروس و مرگ یک نفر گزارش داده است.

شاروال مسکو صبح امروز به باشندگان این شهر که سن شان بیش از ۶۵ سال است گفت که از منازل شان بیرون نشوند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، کروناویروس تا روز دوشنبه ۲۳ مارچ به ۱۶۷ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و شمار مبتلایان آن بیش از ۳۴۹ هزار و شمار مرگ و میر ناشی از آن ۱۵۳۰۷نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG