لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه به نظامیان اوکراینی محصور در ماریوپول: تسلیم شوید


شهر ماریوپول در اوکراین از چند هفته به اینسو در محاصرۀ نظامیان روسی قرار دارد.
شهر ماریوپول در اوکراین از چند هفته به اینسو در محاصرۀ نظامیان روسی قرار دارد.

روسیه منتظر است تا نظامیان اوکراینی که در شهر ماریوپول محاصره اند، اسلحۀ شان را به زمین گذاشته و تسلیم شوند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۷ اپریل (۲۸ حمل) گزارش داده است که با وصف آنکه چند ساعت از مهلت تعیین شده از سوی روسیه برای تسلیمی این نظامیان اوکراینی باقی مانده است، هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن آنان به نظر نمی‌رسد.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین شنبه شب گفت: "وضعیت در ماریوپول تا سرحد ممکن دشوار است. بسیار غیرانسانی است...روسیه عمداً می‌خواهد تا همه کسانی را که در ماریوپول اند، نابود کند."

در صورتیکه نظامیان روسی موفق به تصرف ماریوپول شوند، این نخستین شهر بزرگ اوکراین خواهد بود که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری بر اوکراین، به تصرف روسیه در می‌آید.

رییس جمهور زیلینسکی گفت که با همتایان بریتانیایی و سویدنی خود در مورد وضعیت در ماریوپول صحبت کرده است. او گفت که باید تحریم‌ها بر روسیه سختگیرانه‌تر شود و نیز حمایت از اوکراین افزایش یابد.

آقای زیلینسکی افزود که شماری از کشورها وعدۀ کمک به اوکراین را داده اند، اما به گفتۀ وی تا کنون هیچ یک از این وعده‌ها تحقق نیافته است.

در همین حال، روسیه حملات راکتی را بر چندین ساحه در اوکراین از سر گرفته است.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه ۱۷ اپریل (۲۸ حمل) با نشر پیامی در تلگرام گفت که نظامیان این کشور یک کارخانۀ نظامی را در حومۀ کیف، هدف قرار داده اند.

در این پیام آمده است: "در جریان شب، میزایل‌های دارای دقت بلند که از هوا پرتاب شده بود، یک کارخانۀ تولید مهمات را در نزدیکی محلۀ بروفاری، در ساحۀ کیف تخریب کرد."

ایگور سپوژکو، شاروال بروفاری گفته است که برخی زیربناها در آن شهر در نخستین ساعات روز یکشنبه آماج حملات قرار گرفت، اما نگفت که آیا در این زیربناها فابریکۀ تولید مهمات نیز شامل بوده است یا خیر.

در چند روز گذشته، نظامیان روسی چندین حمله را بر تاسیسات و کارخانه‌های نظامی در حومۀ کیف انجام داده اند.

مقام‌های روسی روز جمعه نیز ادعا کردند که نظامیان آن کشور یک کارخانۀ تولید و ترمیم میزایل‌های بالستیک و میزایل کروز ضد کشتی را در بیرون از شهر کیف، هدف قرار داده است.

در تهیه این مطلب از گزارش‌ خبرگزاری‌های رویترز و فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG