لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار روسیه به امریکا


دیمتری مدویدوف، صدراعظم روسیه، هشدار داد که اگر واشنگتن تعزیرات جدید بر مسکو وضع و عملی کند، به مثابۀ جنگ اقتصادی میان دو کشور تلقی خواهد شد
دیمتری مدویدوف، صدراعظم روسیه، هشدار داد که اگر واشنگتن تعزیرات جدید بر مسکو وضع و عملی کند، به مثابۀ جنگ اقتصادی میان دو کشور تلقی خواهد شد

روسیه روز جمعه به ایالات متحده هشدار داد و تاکید کرد که اگر امریکا فعالیت بانک های آن کشور را محدود کند، چنین اقدام واشنگتن به مثابۀ اعلام جنگ اقتصادی در برابر مسکو خواهد بود.

روسیه همچنین هشدار داده است که اگر ایالات متحده تعزیرات جدید را بر آن کشور وضع کند، مسکو دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد شد.

هشدار دیمتری مدویدوف، صدراعظم روسیه، نشان می دهد که مسکو از وضع تعزیرات جدید ایالات متحده و تاثیر آن بر اقتصاد آن کشور به خصوص کاهش ارزش ربل، واحد پولی روسیه که هفتۀ جاری شش در صد ارزش خود را از دست داده است، نگران است.

آقای مدویدوف گفت "نمی خواهم در مورد گفتگو ها در مورد تعزیرات آینده تبصره کنم، اما می توانم بگویم اگر کسی عملیات بانک های ما را ممنوع کند به معنای اعلام جنگ اقتصادی به صورت واضح است."

کارشناسان اقتصاد پیش بینی کرده اند که اقتصاد روسیه در سال جاری، ۱.۸ در صد رشد خواهد داشت، اما اگر تعزیرات که از سوی کانگرس ایالات متحده پیشنهاد شده، نهایی و به طور کامل، عملی گردد، رشد اقتصادی روسیه به صفر تقلیل خواهد یافت.

کانگرس ایالات متحده در حالی وضع تعزیرات جدید بر روسیه را پیشنهاد کرده است که مسکو تلاش می کند تا روابط پرتنش میان مسکو و واشنگتن را بهبود بخشد، اما این اقدام روسیه نتایج معکوس را در پی داشته و قانونگذران امریکایی تعزیرات جدید را علیه روسیه وضع کردند، زیرا آنان ترس از این دارند که گویا دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مقابل روسیه از نهایت نرمش کار می گیرد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که تعزیرات جدید بر روسیه را اعلام کرد، اقدامی که ارزش ربل، واحد پولی آن کشور را، در دو سال گذشته به پائین ترین سطح تقلیل داد.

در اعلامیۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده آمده است که تعزیرات جدید بالای روسیه به دلیل مسموم کردن سرگئی اسکریپا، یک جاسوس پیشین روسی، و دخترش یولیا، صورت گرفته است که در ماه مارچ ۲۰۱۷، توسط روسیه مسموم شدند. اما مقامات مسکو چنین ادعا را رد کرده اند.

در واکنش به وضع تعزیرات جدید ایالات متحده بر روسیه، صدراعظم روسیه گفته است که کشورش با استفاده از راه های مختلف سیاسی و اقتصادی و یا سایر اقدامات دست به اقدامات تلافی جویانه علیه امریکا خواهد زد—به خصوص زمانیکه واشنگتن بانک های روسیه را هدف تعزیرات قرار بدهد و تاکید کرد که "دوستان امریکایی ما باید این را درک کنند."

اما شماری از تحلیلگران به این باوراند که باوجود هشدار صدراعظم روسیه، مسکو در عمل کاری چشمگیر در مقابل ایالات متحده انجام داده نمی تواند و اگر در مقابل امریکا دست به اقدامات اقتصادی بزند، بیشتر خود آن کشور از لحاظ اقتصادی متضرر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG