لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای جنوبی: کوریای شمالی برای آزمایش هسته‌ای آماده شده است


وزارت خارجهٔ امریکا گفته است که کوریای شمالی تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۱ میزایل بالستیک به شمول شش میزایل قاره پیمای خود را آزمایش کرده است
وزارت خارجهٔ امریکا گفته است که کوریای شمالی تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۱ میزایل بالستیک به شمول شش میزایل قاره پیمای خود را آزمایش کرده است

یون سوک یول، رییس‌جمهور کوریای جنوبی، روز سه‌شنبه ۲۵ اکتوبر (سوم عقرب) گفت که کوریای شمالی آمادگی خود را برای هفتمین آزمایش هسته‌ای تکمیل کرده است.

یون گفت:‌ " آن کشور [کوریای شمالی] نه تنها آشکارا قصد خود را برای استفادۀ پیش‌گیرانه از سلاح‌های هسته‌ای اعلام کرده است، [بلکه] در حال حاضر، چنین به نظر می‌رسد که آمادگی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای تکمیل شده است."

رییس جمهور کوریای شمالی که در پارلمان کشورش در مورد بودجهٔ حکومت‌اش صحبت می‌کرد، کمک‌های مالی و سیاسی را برای کوریای شمالی نیز پیشنهاد کرد، مشروط بر اینکه پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته‌ای تعهد کند.

سوک یول گفت:‌ " اگر کوریای شمالی تصمیم به کاهش تسلیحات هسته‌ای بگیرد و برای دیالوگ جلو بیاید، حکومت ما بر اساس پلان جسورانه کمک‌های سیاسی و اقتصادی را ارایه می‌کند."

رییس جمهور کوریای جنوبی همچنین تاکید کرد که کشورش یکجا با ایالات متحده و جاپان قدرت بازدارندگی خود را در مقابل کوریای شمالی تقویت می‌کند. او گفت که با روی دست گرفتن چنین اقدامات "مردم ما می‌توانند با اعتماد به نفس زندگی روزمرهٔ‌شان را به پیش ببرند."

مقام‌های کوریای شمالی تا حالا در مورد این اظهارات رییس جمهور کوریای جنوبی تبصره نکرده اند. اما پیش از این،‌کوریای شمالی در اوایل ماه سپتمبر ۲۰۲۲ میلادی در مورد قانون تسلیحات هسته‌ای خود تجدید نظر کرد و گفت که هیچگاهی از سلاح هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت.

پیش از این مقامات امریکایی و کوریای جنوبی بارها هشدار داده اند که کوریای شمالی خود را آماده می‌سازد تا هفتمین آزمایش هسته‌ای را انجام دهد.

اظهارات رییس جمهور کوریای جنوبی در مورد تکمیل آمادگی کوریای شمالی برای آزمایش هسته‌ای دو هفته پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده تعزیرات جدیدی را بر پیونگ یانگ اعمال کرد.

این تعزیرات جدید ایالات متحده به تاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۲۲ پس از آن اعلام شد که کوریای شمالی در کمتر از دو هفته، شش بارمیزایل‌های بالستیکی را آزمایش کرد، میزایل‌هایی که به گفته‌ٔ انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا "در سرعت، مقیاس و دامنۀ خود " بی‌پیشینه بودند.

پیونگ یانگ آخرین بار دو میزایل بالستیک کوتاه برد خود را به تاریخ ششم اکتوبر (۱۴ میزان) در حالی آزمایش کرد که دپلومات‌ها در شورای امنیت ملل متحد در عقب در‌های بسته در مورد چگونگی پاسخ به آزمایش میزایل‌های بالستیک کوریای شمالی بحث می‌کردند.

کوریای شمالی به تاریخ چهارم اکتوبر سال روان میلادی نیز یک میزایل جدید بالستیک را آزمایش کرد که به گفتهٔ‌ لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی و گارد ساحلی جاپان،‌ این میزایل از فراز جاپان عبور کرد و در اوقیانوس آرام فرود آمد.

وزیر خارجهٔ ایالات متحده گفته است که کوریای شمالی تنها در سال روان میلادی ۴۱ میزایل بالستیک از جمله شش میزایل قارهٔ پیمای خود را آزمایش کرده است.

کوریای شمالی به دلیل برنامه‌های میزایل‌های بالستیک و انکشاف تسلیحات هسته‌ای‌اش از چندین دهه به اینسو،‌ با تعزیرات شدید بین المللی مواجه بوده است.

XS
SM
MD
LG