لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: نصف اعضای خانواده و دفترم به کروناویروس مصاب شده اند


امرالله صالح، معاون ریاست جمهوری افغانستان گفته است که نصف اعضای خانواده و اعضای دفترش به کروناویروس مبتلا شده اند.

آقای صالح روز پنجشنبه چهارم جون (۱۵ جوزا) در یک پیام فیسبوک نگاشته است که افغانستان " در بدترین مرحله از شیوع این آفت و ویروس قرار دارد".

او با تاکید بر اینکه کروناویروس آفت همه‌گیر و جدی است، خطاب به مردم افغانستان نگاشته است که سفارشات بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش کروناویروس رعایت کنند.

مقام‌های صحی افغان گفته اند که شیوع کروناویروس در افغانستان سیر صعودی داشته و تنها در ۲۴ ساعت گذشته از ثبت ۷۸۷ واقعۀ جدید کروناویروس در آن کشور خبرداده شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان، تا روز پنجشنبه چهارم جون شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور به بیش از ۱۸ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۳۰۰ مورد رسیده است.

در همین حال، احمد جواد عثمانی، سرپرست جدید وزارت صحت عامه افغانستان که تازه امروز به کار آغاز کرده است، از کارکرد شفاخانه‌های مختص به کروناویروس در آن کشور انتقاد کرد.

آقای عثمانی در نخستین روز کاری‌اش گفت که در جریان بحران کروناویروس ضعف رهبری، مدیریت و کیفیت به ویژه شفاخانه‌های دولتی بیشتر رونما شده است.

سرپرست جدید وزارت صحت عامۀ افغانستان گفت که مبارزه با کروناویروس، اصلاحات در نظام شفاخانه‌های افغانستان و اصلاحات در عرضه خدمات صحی سه وظیفۀ اساسی وزارت صحت عامه در شرایط بحرانی کنونی است که بر تطبیق آنها تلاش خواهد کرد.

کروناویروسی که نخست در دسمبر سال گذشته در شهرووهان چین شایع شد، اکنون به همه‌گیری مرگبار مبدل شده است و بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، این ویروس تا صبح پنجشنبه چهارم جون بیش از شش میلیون و ۵۳۰ هزار نفر را در سرتاسر جهان مصاب کرده و نیز جان بیش از ۳۸۶ هزار نفر دیگر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG