لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان محدودیت‌ عمره را برای زایرین کشورهای دیگر رفع کرد


حکومت عربستان سعودی محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع کروناویرس را رفع کرد و اکنون زایرین تمام کشورها می‌توانند برای ادای عمره به این کشور سفر کنند.

رسانه های سعودی روز پنجشنبه ۲۹ اکتوبر (هشت عقرب) گزارش دادند که حکومت عربستان سفر عمره به مکه را برای مسلمانان سایر کشورها از اول نومبر آغاز می‌کند.

تلویزیون دولتی عربستان به استناد از بیانیه وزارت حج عربستان گفت: "سفر عمره برای مسلمانان از سراسر جهان اجازه داده می‌شود."

پیش از این حکومت سعودی به تاریخ چهارم اکتوبر اعلام کرده بود که هر روز شش هزار زایر اتباع سعودی می‌تواند مراسم عمره را به جا آورد؛ اما هر زایر باید مراسم عمره را در سه ساعت به اتمام برساند.

مسجد مکه (مسجد الحرام) روزانه چندین بار شسته می‌شود تا از شیوع کروناویروس جلوگیری شود. با آنهم حکومت عربستان برای زایرین داخلی یک اپلکیشنی را فراهم کرده که آنان با استفاده از آن به گونهٔ آنلاین روز و وقت عمره، نوع ترانسپورت و سایر فعالیت هایشان را درج کنند.

این اپلکیشن برای زایرین داخلی تهیه شده بود و معلوم نیست که زایرین سایر کشور ها نیز از آن باید استفاده کنند یا خیر. مقامات سعودی هدف از کارگیری این اپلکیشن را جلوگیری از ازدحام خوانده بودند.

عربستان سعودی به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس در ماه فبروری عمره را برای اتباع کشور های دیگر ممنوع اعلام کرد و در ماه مارچ حج عمره برای اتباع سعودی نیز منع شد.

علاوه بر عمره امسال میلیون ها مسلمان از کشورهای مختلف نتوانستند مراسم حج را نیز به جا آورند.

امسال تنها حدود یک هزار شهروند عربستان مراسم حج را به جا آوردند.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، تا روز پنجشنبه ۲۹ اکتوبر در عربستان نزدیک به ۳۴۶۵۰۰ نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و ۵۳۶۳ نفر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG