لینک های دسترسی

Breaking News

بحران اوکراین؛ آلمان به کشورهای بالتیک نیرو می‌فرستد


صدر اعظم آلمان امروز شش فبروری (۱۷ دلو) پیش از سفر کلیدی‌اش به واشنگتن گفت که آماده است در چوکات ناتو نیروهای بیشتری را به کشورهای بالتیک - استونیا، لتویا و لیتوانیا- بفرستد.

اولاف شولتز که به دلیل موقف مبهم‌اش در خصوص بحران اوکراین زیر انتقادات روز افزون قرار دارد، در جریان سفرش به ایالات متحده تلاش خواهد کرد که نفوذ کشورش را در بحران اوکراین تقویت کند.

او در مصاحبه‌ای به خبررسانی ای‌آردی آلمان گفت: "ما آماده‌ایم برای تقویت حضور آلمان در عملیات‌های ناتو در کشورهای بالتیک هر آنچه نیاز باشد انجام دهیم."

آلمان در حال حاضر، ماموریت ناتو در لتوانیا را رهبری می‌کند و در حدود ۵۰۰ نظامی این کشور در آنجا مستقر است.

پیش از این وزارت دفاع آلمان گفته بود که به تقویت حضوراش در لتوانیا آمادگی کامل داشته و در این خصوص مذاکره با لتوانیا جریان دارد.

این در حالی است که جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده دستور فرستادن ۳۰۰۰ نظامی امریکایی را به شرق اروپا صادر کرده بود که نخستین گروه این نظامیان امریکایی روز گذشته وارد پولند شد.

با استقرار ۱۰۰ هزار نظامی روس در امتداد مرزهای اوکراین، هراس غرب از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در حال افزایش است. اما روسیه می‌گوید که هیچ طرحی برای حمله بر اوکراین را ندارد.

قرار است صدر اعظم آلمان برای نخستین بار در واشنگتن با جوبایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده ملاقات کند.

او در جریان هفته‌جاری با سران کشورهای بالتیک در برلین ملاقات خواهد کرد و در آخر ماه به اوکراین و روسیه نیز سفر خواهد داشت. اما صدر اعظم آلمان با تاکید گفته است که به اوکراین سلاح نخواهد فرستاد.

XS
SM
MD
LG