لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا خواستار برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان شد


وزیر خارجه ایالات متحده در یک تماس تلفونی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفته است که امریکا خواستار برگزاری یک انتخابات شفاف در افغانستان است.

در این گفتگوی تلفونی دو طرف در مورد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به ویژه تامین امنیت آن صحبت کرده اند.

مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا روز پنجشنبه ۲۶ سپتمبر (۴ میزان) در گفتگو با آقای غنی تاکید کرده است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید "بدون عیب و نقص" برگزار شود تا از مشروعیت نتیجۀ این انتخابات اطمینان حاصل شود.

آقای پمپیو افزوده است: "بخاطر این که از نتایج مشروع انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اطمینان حاصل شود، امریکا می‌خواهد برخورد نامزدان و ارگان‌های دولتی که انتخابات را برگزار می‌کنند بدون عیب و نقص باشد."

گروه طالبان به تازگی بار دیگر در اعلامیه‌ای گفته اند که مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد و از رای دهندگان خواسته اند که از اشتراک در انتخابات خودداری کنند.

وزیر خارجه امریکا تهدید شهروندان افغانستان را از سوی گروهای مخالف مسلح دولت محکوم کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز در صفحه تویترش گفته است که در مورد برگزاری انتخابات و از تامین امنیت آن به آقای پمپیو اطمینان داده است.

این در حالی است که حکومت پاکستان گفته است به منظور کمک به تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تمام مرزها و مسیرهای رفت و آمد میان دو کشور را به شکل موقت مسدود می‌کند.

پیش از این وزارت داخله افغانستان اعلام کرده بود که ۷۲ هزار نظامی افغانستان برای تامین امنیت مراکز رای‌دهی در سراسر افغانستان توظیف شده اند و ۳۰ هزار سرباز دیگر در حالت آماده باش قرار دارند.

XS
SM
MD
LG