لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین به پمپیو: معضل افغانستان 'نسبتا پیچیده' است


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در دیدار با مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا حل معضل افغانستان را "نسبتا پیچیده" خوانده و گفته است که طالبان درحال نیرومند شدن استند.

یوری اوشاکوف، دستیار رییس جمهور روسیه گفته است که آقای پوتین روز چهارشنبه (۱۵ می) در صحبت با وزیر خارجۀ امریکا، ایجاد توازن قدرت میان واشگتن و مسکو را در افغانستان یک نیاز مهم عنوان کرده است.

آقای اوشاکوف گفت "رییس جمهور ما یادآور شد که راه حل جنگ در افغانستان یک مساله نسبتأ پیچیده است، چنان‌که خود این روند دشوار است، همچنان موقف طالبان در این کشور در حال قویترشدن است. بنابرین ما نیاز داریم که گام‌های در راستای همکاری برداریم و تلاش کنیم که به یک توازان قدرت در این منطقه دست یابیم".

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده است که در این دیدار آقای پمپیو همکاری روسیه و امریکا را در برخی موارد از جمله مسلۀ کوریای شمالی عالی خوانده است. آقای پمپیو گفته است "در افغانستان، ما کار خوبی کرده ایم، کار با همی مبارزه با تروریزم. این‌ها چیزهایی استند که می‌توان بر آنها (دیگر روابط و همکاری‌ها) را ساخت".

به تازگی مسکو میزبان نشست سه جانبه میان نمایندگان امریکا روسیه و چین در بارۀ صلح افغانستان بود. نمایندگان این سه کشور، از گروه طالبان خواستند که " در زودترین فرصت ممکن" در گفتگوهای گسترده‌ای با حضور نمایندگان دولت افغانستان شرکت کنند.

افزون بر این، نمایندگان این کشورها روی برقراری آتش‌بس سراسری در افغانستان تاکید کرده و گفته اند که تمام جناح‌های درگیر باید به عنوان اقدامات اولیه، روی برنامه‌های به توافق برسند که خشونت‌ها را در افغانستان به شکل فوری کاهش دهد.

XS
SM
MD
LG