لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو:‌ انتظار داریم طالبان به تعهدات‌شان عمل کنند


مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده که قرار است فردا در روز نخست مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان در دوحه، پایتخت قطر، اشتراک کند،‌ از طالبان خواست به تعهدات شان عمل کنند.

وزارت خارجۀ این کشور روز جمعه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) در خبرنامه‌ای صحبت‌های وزیر خارجه با خبرنگاران را نشر کرد.

مایک پمپیو، وزیر خارجهٔ ایالات متحده گفت است که کشوراش انتظار دارد طالبان بر تعهدات شان عمل کنند: "تعهد ما به کاهش نیروها به صفر مشروط به تعهدات آنان بر اساس توافقنامه است."

او افزوده است که سطح خشونت‌ها در افغانستان باید به اندازه‌ٔ‌ قابل پذیرش کاهش یابد.

آقای پمپیو گفته است که برخی از "تخریب‌کارانی" اند که نمی‌خواهند مذاکرات صلح پیشرفت داشته باشد و می‌خواهند امریکا در جنگ همچنان گیر بماند و آنان خواستار صلح در افغانستان نیستند.

اما او از کدام گروه یا کشور مشخصی نام نبرد.

او افزود که مردم افغانستان خواهان صلح اند و ایالات متحده نیز بر صلح تمرکز خواهد داشت.

با آنهم، آقای پمپیو افزود که "این لحظۀ تاریخی"بهترین فرصت برای پایان دادن به جنگ و خون‌ریزی ۴۰ ساله در افغانستان است.

او یک بار دیگر تصریح کرد که تا اواخر فصل خزان شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به ۴۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

با آنهم، وزیر خارجهٔ امریکا گفت که رییس جمهور ترمپ واضح ساخته که اگر خطری برای ایالات متحده امریکا وجود داشته باشد، نیروهای امریکایی برای حفاظت از امریکا برای انجام ماموریت دوباره به افغانستان خواهند رفت.

او اضافه کرد: "فقط امریکایی ها نیستند که در آنجا در معرض خطر استند. تعداد عظیمی از نیروهای بین المللی وجود دارند که در این جنگ قربانی داده اند. ما می‌خواهیم تمام کشورها فرصت کاهش خطر را با کاهش نیروهای خود داشته باشد."

مذاکرات بین الافغانی میان هیات حکومت افغانستان و طالبان، قرار است فردا شنبه ۱۲ سپتمبر (۲۲ سنبله) در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار شود.

XS
SM
MD
LG