لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: کمره‌های امنیتی در کابل نصب می‌شود


معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که شهر کابل "مخفی‌تر از گذشته و با تکنالوژی پیشرفته" زیر پوشش کمره‌های امنیتی قرار می‌گیرد.

امرالله صالح، روز چهارشنبه ششم جنوری (۱۷ جدی) در گزارش جلسۀ ۶:۳۰ گفته است که نصب این کمره‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دالر هزینه خواهد داشت که به کمک نیروهای حمایت قاطع ناتو این کار صورت می‌گیرد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته است: "ساحه برای تروریست و دزد تنگ‌تر می‌شود نه گشاده‌تر".

پیش از این پولیس کابل به صدای امریکا تایید کرده است که هم اکنون حدود ۳۰۰ کمره امنیتی در سراسر شهر کابل نصب است که با توجه به جمعیت چند میلیونی این شهر، جوابگوی نیازمندی‌های امنیتی نیست.

فردوس فرامرز، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به صدای امریکا گفت که این کمره‌ها نزدیک به ۵۰ درصد شهر را تحت پوشش قرار داده است.

وزارت داخلۀ افغانستان نصب کمره‌های امنیتی را در شناسایی "مجرمین و تروریستان" موثر می‌داند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفت: "ما در هماهنگی با همکاران بین‌المللی تلاش می‌کنیم تا نقاط مختلف کابل با نصب این کمره‌ها زیر کنترول صد فیصد و زیر نظارت جدی قرار بگیرد".

اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ میلادی کمره‌های امنیتی در نقاط مختلف شهر کابل نصب شده بود و هم اکنون تنها ساحاتی که نهادهای مهم دولتی، اداره‌های خارجی و یا موسسات قرار دارند، با کمره‌های امنیتی نظارت می‌شود.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در حالی از نصب کمره‌های امنیتی در شهر کابل خبر داده است که در این اواخر برعلاوۀ انفجار ماین‌های مقناطیسی در شهر کابل، قتل‌های هدفمند و دزدی نیز افزایش یافته است.

برخی کارشناسان امنیتی باور دارند که استفاده از کمره‌های امنیتی، می‌تواند شیوۀ موثر برای کاهش جرایم در سطح شهر باشد.

XS
SM
MD
LG