لینک های دسترسی

Breaking News

یافت شدن صدها جسد با آبخیزی در دریای گنگا در هند


باران‌های موسومی و بالا رفتن آب صدها جسدی را که در جریان موج اخیر بیماری کووید۱۹ در بستر دریای گنگا دفن شده بود، بیرون آورده است.

نیرج کمار سینگ، یکی از مقامات شهر الله آباد می‌گوید که طی سه هفته گذشته کم از کم ۱۵۰ جسدی را که از زمین بیرون شده بود، سوختانده اند.

اعتقاد بر این است که بیشتر اجساد مربوط قربانیان کووید۱۹ اند که در ماه‌های اپریل و می در جریان موج سوم این بیماری از سوی بستگان شان در کنار دریای گنگا دفن شده بودند.

آقای سینگ گفت: "ما هیچ جسدی را نبش نمی‌کنیم، اما فقط اجسادی را که به دلیل افزایش سطح آب شناور می‌شوند می‌سوزانیم."

این مقام شهر الله آباد به خبرگزاری فرانس پرس گفت: " حدس می زنیم در این منطقه که حدود یک کیلومتر است حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ جسد دفن شده باشد."

قبل از این نیز مقام‌های پولیس در شهر پریاگراج ایالت اترپردیش هند زمانی صدها جسد را در زیر ریگ‌های بستر دریا کشف کردند که به دلیل بارندگی‌های شدید ریگ‌ها از روی اجساد شسته شده و تکه‌های نارنجی رنگی که اجساد در آن تکفین شده بودند، نمایان شده بود.

افزون بر آن مقامات در چندین ایالت دیگر هند نیز از پیدا کردن اجساد در دریای گنگا خبر داده اند.

آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در هنگام اوج موج سوم در ساحات روستایی هند به شدت بلند بود و روستاییان فقیر توان پرداخت هزینۀ سوزانیدن جسد را نداشته و آن را یا به دریا می‌افگندند و یا هم در ریگستان‌های سواحل دریای گنگا دفن می‌کردند.

مقامات پولیس هند در ماه های گذشته، قریه به قریۀ روستاهای اطراف دریای گنگا را گزمه کرده و از طریق بلندگوهای سیار به مردم می‌گفتند که اجساد را به دریا نیفگنند و پولیس آنان را در انجام مراسم جنازه کمک خواهد کرد.

افزایش در تعداد این قبور، سوظن در مورد احتمال کشته شدن بیش از یک میلیون نفر را درهند که چندین برابر آمار رسمی حدود ۴۰۰ هزار است، بلند می‌برد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، شمار مجموعی واقعات کووید۱۹ در هند به بیش از ۳۰ میلیون و مرگ و میر ناشی از آن به حدود ۳۹۴۴۹۰ نفر رسیده است، اما کارشناسان صحی آمار واقعی ابتلا و مرگ و میر در این کشور را به مراتب بلند از آمار رسمی می‌پندارند.

XS
SM
MD
LG