لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت ۱۰۹۵ واقعۀ جدید کووید۱۹ و مرگ ۵۶ بیمار در افغانستان


وزارت صحت عامۀ افغانستان از ثبت ۱۰۹۵ واقعۀ جدید کووید۱۹ در یک شبانه روز گذشته در این کشور خبر داد.

دستگیر نظری، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۶ جون (پنجم سرطان) در پیامی به خبرنگاران گفت که واقعات جدید در ۲۲ ولایت ثبت شده است که از این میان، ولایات بامیان، کابل و فاریاب بیشترین آن را گزارش داده اند.

آقای نظری افزود که در این مدت، ۵۶ بیمار کووید۱۹ در ۱۸ ولایت جان باخته اند که تنها ۲۹ مورد فوتی آن در ولایت کابل بوده است.

با این موارد تازه، رقم مبتلایان بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۱۱۴هزار و ۲۲۰ نفر و شمار مرگ و میر ناشی از آن به چهارهزار و ۶۵۰ مورد رسیده است.

بررسی‌های وزارت صحت نشان می‌دهد که در حال حاضر، انتشار کرناویروس در ولایت‌های بامیان، جوزجان، تخار، فراه، پکتیکا، خوست، بدخشان، دایکندی، کاپیسا، کنر، بلخ، سمنگان، پروان، ننگرهار، زابل، نیمروز، غور و غزنی رو به افزایش است.

این وزارت همچنین گفت که به دلیل "اهتمامات وقایوی" در دوهفته اخیر، میزان انتشار این ویروس در کابل، قندهار، لوگر، کندز، نورستان، پکتیا، هلمند، لغمان، بغلان، پنجشیر، بادغیس و سرپل سیر نزولی به خود گرفته است.

با آغاز موج سوم کرناویروس در این کشور، این ولایات بیشترین شمار واقعات و مرگ و میر کروناویروس را داشتند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز شنبه ۲۶ جون (پنجم سرطان) در سراسر جهان بیش از ۱۸۰ میلیون و ۴۴۷ هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۹۱۰هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG