لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری بر کنیسۀ یهودیان در پنسلوانیا ۱۱ کشته برجاگذاشت


در اثر گلوله باری صبح شنبه بر یکی از کنیسه های یهودیان در ایالت پنسلوانیا ۱۱ نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده است.

مقامات پنسلوانیا گفته اند که این گلوله باری در منطقه موسوم به پیتسبورگ آن ایالت صورت گرفته است که در اثر آن حد اقل شش نفر به شمول چهار پولیس زخمی شده است.

به گفتۀ پولیس این ایالت، گلوله باری بر کنیسۀ موسوم به نام Tree of Life یا درخت زندگی، صورت گرفته است.

یک مرد سفید پوست ۴۶ ساله به نام رابرت بویر، مهاجم این حمله معرفی شده است که خود را سلیم کرده است و در توقیف پولیس قرار دارد. با آنهم، پولیس از مردم که در نزدیکی این کنیسه زندگی می کنند، خواسته است تا از خانه های شان بیرون نشوند. فرد مهاجم هنگام حمله بر این کنیسه فریاد میزد که "همه یهودی ها باید بیمیرند."

مقامات گفته اند که در هنگام حمله، مردم در داخل کنیسه مشغول به آوردن مراسم مذهبی بودند. گرچه شماری دقیق افراد حاضر در داخل کنیسه حین گلوله باری مشخص نشده، برخی از مقامات محلی گفته اند که در روز های شنبه در همین زمان معمولاً بین ۵۰ تا ۶۰ نفر در این کنیسه گردهم جمع می شوند.

نیرو های امنیتی در نزدیکی کنیسۀ یهودیان در ایالت پنسلوانیا
نیرو های امنیتی در نزدیکی کنیسۀ یهودیان در ایالت پنسلوانیا

واکنش رئیس جمهور امریکا

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، و مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، در طی پیام های در تویتر گفته اند که وضعیت این رویداد نظارت می کنند.

رئیس جمهور امریکا پس از این حمله به خبرنگاران گفت که چنین حملات ناشی از "نفرت است و کاری باید انجام بگیرد تا از وقایع مشابه در آینده" جلوگیری شود.

آقای ترمپ همچنین به رسانه های امریکایی گفت که قوانین ایالات متحده باید تغییر کند و کسانیکه مرتکب چنین اعمال می شوند، باید "اعدام" شوند--نه اینکه سال ها دوسیۀ آنان در محاکم باقی بماند.

رئیس جمهور امریکا در پاسخ به سوالی که آیا همه اماکن مذهبی در ایالات متحده باید سلاح داشته باشد، گفت که از مسلح شدن افراد در اماکن مذهبی متنفر است، اما به گفتۀ آقای ترمپ، داشتن سلاح در اماکن مذهبی، یک "ضرورت" است.

نمایی از کنیسه موسوم به "درخت زندگی" در ایالت پنسلوانیا
نمایی از کنیسه موسوم به "درخت زندگی" در ایالت پنسلوانیا

آقای ترمپ به خبرنگاران گفت که "اگر در هنگام حمله یک محافظ مسلح [در کنیسه] وجود می داشت، شاید هیچ کسی به جز شخص مهاجم کشته نمی شد."

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، در واکنش به این رویداد، حمله بر کنیسه یهودیان را عمل "شنیع یهود سیتزی" خواند و گفته است که از وقوع این حمله "دل شکسته" شده است.

سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر در اثر خشونت های مرتبط به اسلحه در سراسر ایالات متحده کشته می شوند.

XS
SM
MD
LG