لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس شاید شما را به ترک سگرت متقاعد کند


کسانی‌که عادت به دود کردن سگرت دارند، بیشتر از دیگران در مقابل کروناویروس آسیب‌پذیر اند.

پژوهشی در چین احتمال آسیب‌پذیری مصرف کنندگان سگرت، سیگار، سگرت‌های الکترونیکی، ماروانا و دیگر دخانیات را در اثر ابتلا به کووید۱۹ بررسی کرده است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، این پژوهش بالای۱۰۹۹ بیمار مبتلا به کروناویروس مشخص کرد که ۱۲.۴ درصد مصرف کنندگان دخانیات به ویژه سگرت مراقبت ویژه، تنفس مصنوعی و تیوب تنفس ضرورت پیدا کرده و حتا جان باخته اند.

حالانکه بر اساس یافته‌های این پژوهش، کسانیکه عادت به دود کردن سگرت و دیگر دخانیات نداشته اند تنها در ۴.۷ درصد موارد به مراقبت ویژه و تنفس مصنوعی نیاز پیدا کرده اند.

پژوهش دیگری در چین روی بیماران مبتلا به کووید۱۹ نشان داد که پیشرفت بیماری و خطر مرگ در افرادی که سگرت دود می‌کنند در مقایسه به کسانیکه عادت به سگرت ندارند، بسیار سریع بوده است.

پیش از این سازمان جهانی صحت نیز هشدار داده بود که اگر افرادی که سگرت دود می‌کنند به کووید۱۹ مبتلا شوند، به احتمال زیاد بیماری‌ آنان جدی‌تر خواهد بود.

سازمان مواد غذایی و دوایی ایالات متحده نیز اعلام کرده است که هرگونه استعمال دخانیات، به شمول سگرت‌های الکترونیکی، می‌تواند در وضعیت جسمانی مصرف کننده تاثیرات منفی بگذارد و او را مستعد به ابتلا به کووید۱۹ و سینه و بغل کند.

XS
SM
MD
LG