لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی بار دیگر یک میزایل بالستیک آزمایش کرد


کوریای شمالی در نخستین روز های سال ۲۰۲۲ میلادی، برای دومین بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرد
کوریای شمالی در نخستین روز های سال ۲۰۲۲ میلادی، برای دومین بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرد

کوریای جنوبی و جاپان روز سه شنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) گزارش دادند که کوریای شمالی دومین میزایل بالستیک خود را در سال ۲۰۲۲ میلادی آزمایش کرد.

نظامیان کوریای جنوری صبح سه شنبه به وقت محل گفتند که کوریای شمالی حوالی ساعت ۰۷:۲۷ دقیقهٔ صبح به وقت محل یک میزایل بالستیک خود را از قلمرو آن کشور پرتاب کرد.

محافظین ساحلی جاپان نیز گفته اند که ظاهرا کوریای شمالی یک میزایل بالستیک خود را آزمایش کرده است. خبرگزاری کیودوی جاپان گزارش داده است که این میزایل در آب‌های خارج از منطقهٔ اقتصادی جاپان فرو آمد و از خسارات احتمالی گزارش نشده است.

تا حال جزییات در مورد آزمایش این میزایل نشر نشده است. کوریای شمالی معمولا یک روز پس از آزمایش میزایل های اش، خبر آنرا از طریق تلویزیون و روزنامه‌های دولتی آن کشور نشر می کند.

آزمایش این میزایل پس از آن صورت گرفت که شورای امنیت ملل متحد در عقب در‌های بسته در مورد آزمایش میزایل بالستیک کوریای شمالی صحبت کرد.

کوریای شمالی روز چهار شنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی‌)‌ ادعا کرد که "میزایل هایپرسونیک" یا میزایل مافوق سرعت صوت خود را موفقانه آزمایش کرد. اما کارشناسان نظامی گفته اند که پیونگ یانگ احتمالا در مورد آزمایش میزایل هایپرسونیک مبالغه کرده است.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی که وابسته به دولت آن کشور است روز چهارشنبه گزارش داد که میزایل آزمایش شده حامل یک "کلاهک مافوق صوت" بود که "به طور دقیق به هدفی که در ۷۰۰ کیلومتری تعیین شده بود، اصابت کرد، اما مشخص نکرد که این میزایل از کدام ساحه پرتاب شده بود.

اعضای شورای امنیت به شمول ایالات متحده و سایر اعضای دایمی این شورا روز دوشنبه آزمایش میزایل بالستیک توسط کوریای شمالی را محکوم کردند.

اعضای این با نشر اعلامیه‌ای گفتند که کوریای شمالی به دنبال برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و میزایل‌های بالستیک است،‌ اقدامی که برای صلح و امنیت بین المللی تهدید به شمار می رود.

در این اعلامیه همچنین آمده است که کوریای شمالی مصمم است تا "توانایی تسلیحاتی غیر قانونی" خود را دنبال کند.

در این اعلامیه آمده است که "این اقدامات، خطر اشتباه محاسباتی و تشدید تنش را افزایش می دهد و تهدیدی قابل ملاحظه را متوجه ثبات منطقه می سازد."

دونالد ترمپ،‌ رییس جمهور پیشین امریکا،‌ سه بار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیرهٔ کوریا مذاکره کرد، اما این مذاکرات با شکست مواجه شد.

پس از شکست این مذاکرات، پیونگ یانگ از اوسط ۲۰۱۹ میلادی آزمایش میزایل‌های بالستیک خود را از سر گرفت و چندین میزایل بالستیک میان برد خود را آزمایش کرد.

بر اساس قطعنامهٔ شورای امنیت سازمان ملل متحد، کوریای شمالی از فعالیت، ساخت میزایل‌های بالستیک و آزمایش هرگونه میزایل منع شده است.

ایالات متحده در این اواخر بار‌ها اعلام کرده است تا مذاکرات هسته‌ای را با کوریای شمالی از سر بگیرد، اما پیونگ یانگ تقاضای واشنگتن را نادیده گرفته و از ماه سپتمبر ۲۰۲۱ به این سو،‌ سه بار میزایل‌های بالستیک خود را آزمایش کرده است.

XS
SM
MD
LG