لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای جنوبی: کوریای شمالی دو میزایل بالستیک را آزمایش کرد


مردم در یکی از ایستگاه های قطار آهن در سوول، پایتخت کوریای کوریای جنوبی، هنگام تماشای تصویر پرتاب میزایل کروز توسط کوریای شمالی
مردم در یکی از ایستگاه های قطار آهن در سوول، پایتخت کوریای کوریای جنوبی، هنگام تماشای تصویر پرتاب میزایل کروز توسط کوریای شمالی

نظامیان کوریای جنوبی روزپنجشنبه ۲۷ جنوری (هفتم دلو) گفتند که کوریای شمالی بار دیگر دو میزایل مظنون بالستیک خود را آزمایش کرد.

این ششمین بار است که کوریای شمالی میزایل‌های بالستیک خود را در سال جاری میلادی آزمایش کرده است.

کارشناسان می گویند که آزمایش‌های پیهم میزایل‌های بالستیک توسط کوریای شمالی به دلیلی صورت می گیرد تا بر ادارهٔ جو بایدن فشار وارد شود، زیرا مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ از چندین سال به این سو با بن بست مواجه بوده است.

ایالات متحده تلاش می‌کند تا شبهٔ جزیره کوریا را خلع سلاح هسته‌ای کند و کوریای شمالی در صدد لغو تعزیرات اقتصادی است، تعزیراتی که اقتصاد آن کشور را از سال ها به این سو فلج کرده است.

فشار‌های جدید از سوی کوریای شمالی در حالی صورت گرفته است که همه گیری کروناویروس، اقتصاد پیونگ یانگ را بیشتر متاثر کرده است، کشوریکه از چندین دهه با تعزیرات بین المللی به رهبری ایالات متحده مواجه بوده است.

برنامهٔ هسته‌ای و میزایل‌های بالستیک کوریای شمالی دلیل عمدهٔ‌ وضع تعزیرات بر این کشور خوانده شده است.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی گفته است که کوریای شمالی احتمالاً میزایل‌های کوتاه برد را در فاصلهٔ پنج دقیقه از یکدیگر در سواحل شرقی آن کشور آزمایش کرد و این میزایل ها پس از طی کردن مسافت ۱۹۰ کیلومتر در آب‌های بحر فرو آمد.

فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان، آزمایش میزایل بالستیک توسط کوریای شمالی را "فوق العاده تاسف‌آور" توصیف کرده، اما گفته است که تا حال هیچ گزارشی در دست نیست که به کشتی‌ها و طیاره‌های آن کشور در سواحل جاپان آسیب رسانده باشد.

کوریای شمالی هفتهٔ گذشته تهدید کرد که میزایل‌های دور برد خود را که می تواند امریکا را هدف قرار بدهد،‌ آزمایش خواهد کرد، میزایل‌هایی که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، همزمان با آغاز دپلوماسی با ایالات متحده، آزمایش آنرا از سال ۲۰۱۸ به این سو، متوقف کرده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، سه بار با رهبر کوریای شمالی ملاقات کرد. اما این مذاکرات در سال ۲۰۱۹ میلادی پس از آن متوقف شد که ایالات متحده تقاضای پیونگ یانگ را رد کرد.

کوریای شمالی در آن زمان خواهان لغو بخشی اعظم تعزیرات در عوض تسلیمی بخشی از توانایی‌های هسته‌ای خود شده بود.

XS
SM
MD
LG