لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی بار دیگر میزایل بالستیک آزمایش کرد


کوریای شمالی روز دوشنبه ۱۷ جنوری (۲۷ جدی) احتمالاً یک بار دیگر میزایل بالستیک آزمایش کرد.

محافظین ساحلی جاپان صبح دوشنبه به وقت محل گفتند که پرتاب که توسط کوریای شمالی صورت گرفته است، احتمالاً یک میزایل بالستیک بوده است.

اگر آزمایش این میزایل تایید شود،‌ این چهارمین آزمایش میزایل بالستیک در حالی توسط پیونگ یانگ در سال روان میلادی است که مذاکرات کوریای شمالی با ایالات متحده و کوریای جنوبی متوقف شده و کوریای شمالی قدرت تسلیحاتی خود را بیشتر تقویت کرده است.

شماری از نظامیان کوریای جنوبی نیز گزارش دادند که کوریای شمالی روز دوشنبه یک "میزایل ناشناخته" را به سمت سواحل شرقی اقیانوس پرتاب کرده است.

پیش از این، پس از آغاز سال نو میلادی، کوریای شمالی سه بار میزایل‌های بالستیک و فوق سرعت صوت را آزمایش کرد.

بر اساس گزارش ها، دو آزمایش "میزایل‌های هایپرسونیک" بود که سرعت آن چندین برابر سرعت صوت است و میزایلی که جمعهٔ گذشته آزمایش شد، دو میزایل بالستیک میان برد بود.

اما تا حال مشخص نشده است میزایلی که روز دوشنبه آزمایش شد، از کدام نوع است و مقام‌های کوریای شمالی تا حال در مورد این آزمایش تبصره نکرده اند.

آزمایش‌های پی در پی میزایل‌ها توسط پیونگ یانگ،‌ اداره‌ٔ جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده،‌ را وا داشت تا چهارشنبهٔ گذشته، نخستین دور تعزیرات جدید را بر این کشور وضع کند.

ایالات متحده همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا چندین مقام کوریای شمالی را که از آزمایش این میزایل‌ها در لفافهٔ دفاع از حاکمیت و دفاع خودی حمایت کرده اند،‌ درج فهرست سیاه کند.

مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیرهٔ کوریا میان ایالات متحده و کوریای شمالی پس از سه بار دیدار دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، متوقف شد.

XS
SM
MD
LG