لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای جنوبی: کوریای شمالی برای خلع سلاح اتمی، مصمم است


در ماه های اخیر، روابط رئیس جمهور کوریای جنوبی و رهبر کوریای شمالی به خاطر مذاکرات بر سر خلع سلاح اتمی شبه جزیرۀ کوریا رو به بهبود بوده است
در ماه های اخیر، روابط رئیس جمهور کوریای جنوبی و رهبر کوریای شمالی به خاطر مذاکرات بر سر خلع سلاح اتمی شبه جزیرۀ کوریا رو به بهبود بوده است

رئيس جمهور كورياى جنوبى مى گويد كه رهبر كورياى شمالى مصمم است تمام سلاح هاى اتمى، مواد و تاسيسات مربوط به آن را برای دسترسی کامل به خلع سلاح اتمی از بین ببرد.

موون جی ان، روز جمعه در یک مصاحبه با بی بی سی گفت "هدف آقای کیم از خلع سلاح اتمی اینست که او می خواهد آزمایشات اضافی اتمی و میزایل را متوقف سازد و پس از آن تسهیلات که در آن سلاح اتمی و میزایل ها تولید می شود، و تمام سلاح های اتمی و میزایل خود را از بین ببرد."

پس از سومین دیدار رهبران دو کوریا، آقای موون گفت که پیونگ یانگ آماده بود تا متخصصین بین المللی را برای مشاهدۀ تخریب ساحۀ کلیدی میزایل آن کشور دعوت کند و اگر واشنگتن اقدام مشابهی را انجام دهد، پایگاه عمدۀ اتمی یونگ بایون را مسدود کند.

تلاش برای دومین ملاقات رئیس جمهور ایالات متحده و رهبر کوریای شمالی ادامه دارد و وزیرخارجۀ امریکا هفتۀ گذشته غرض تدارک این ملاقات به پیونگ یانگ رفته بود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که پس از انتخابات میان دروه‌ یی امریکا که قرار است به تاریخ ششم نوامبر برگزار شود، برای دومین بار با کیم جانگ اون، رهبر کوریای شمالی ملاقات خواهد کرد.

نخستین دیدار آقای ترمپ با رهبر کوریای شمالی به تاریخ ۱۲ جون در سنگاپور با هم دیدار کردند.

رئیس جمهور ترمپ گفت که پیشرفت های چشم گیری در مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ به دست آمده است.

در همین حال، کوریای جنوبی چهارشنبه (۱۰ اکتوبر) تحریم هایی را که در سال ۲۰۱۰ بر کوریای شمالی وضع کرده بود، لغو کرد. این تحریم ها پس از حملۀ قوای بحری کوریای شمالی که سبب کشته شدن ۴۵ نظامی قوای بحری کوریای جنوبی شد، وضع شده بود.

XS
SM
MD
LG