لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ بار دیگر با رهبر کوریای شمالی می‌بیند


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که "بسیار زود" با کیم جونگ اُن، رهبر کوریای شمالی، ملاقات خواهد کرد.

قبل از این مون جی اِن، پس از دیدار اخیرش با رهبر کوریای شمالی، گفت که کیم جونگ اُن میخواهد هر چه زودتر با رئیس جمهور ترمپ دوباره ملاقات کند تا روند خلع سلاح اتمی کوریای شمالی تسریع یابد.

به گفتۀ رئیس جمهور کوریای جنوبی،هدف اصلی ملاقات دوم کیم و ترمپ، اعلام پایان رسمی جنگ کوریا می باشد، جنگی که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی ادامه داشت.

رئیس جمهور ایالات متحده در یک دیدار که به روز دوشنبهبا مون جی اِن، رئیس جمهور کوریای جنوبی، در نیویارک داشت، رهبر کوریای شمالی را "فوق العاده" توصیف کرد و مذاکرات اخیر میان او و رئیس جمهور کوریای جنوبی را که در پیونگ یانگ صورت گرفت، تمجید کرد.

مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، نیز دیروز بگونۀ محتاطانه به خبرنگاران گفت، در نظر دارد که برای گرفتن آمادگی دیدار رئیس جمهور ترمپ و کیم جونگ اُن، بار دیگر به پیونگ یانگ سفر کند.

مایک پمپیو گفت: "اگر خواست خدا بود، قبل از پایان امسال سفر خواهم کرد."

وزیرخارجۀ ایالات متحده از ارایۀ جزئیات در مورد چگونگی مذاکرات یا ابراز نظر در مورد گام بعدی از جانب کوریای شمالی، خود داری کرد.

به گفتۀ مایک پمپیو، رهبران امریکا و کوریای شمالی بخاطر ادامۀ پیشرفت بسوی خواست شورای امنیت ملل متحد و تعهد کیم جونگ اُن، مبنی بر خلع سلاح کامل، قابل تائید و برگشت ناپذیر هسته ای کوریای شمالی، باهم میبینند.

ترمپ بار دیگر با رهبر کوریای شمالی میبیند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:12 0:00

XS
SM
MD
LG