لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر کوریای شمالی خواستار ملاقات دوم با ترمپ است


رهبر کوریای شمالی و رئیس جمهور ترمپ در ماه جون امسال در سنگاپور برای نخستین بار با هم ملاقات کردند.
رهبر کوریای شمالی و رئیس جمهور ترمپ در ماه جون امسال در سنگاپور برای نخستین بار با هم ملاقات کردند.

کیم جانگ اون، رهبر کوریای شمالی خواستار ملاقات دوم با دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده است.

این مطلب را مون جای اِن، رئیس جمهور کوریای جنوبی لحظاتی پس از برگشت از یک سفر سه روزه به کوریای شمالی بیان کرد.

رئیس جمهور کوریای جنوبی در سیول، پایتخت این کشور به خبرنگاران گفت که کیم جانگ اون می خواهد هر چه زودتر با رئیس جمهور ترمپ دوباره ملاقات کند تا روند خلع سلاح اتمی کوریای شمالی تسریع یابد.

رئیس جمهور کوریای جنوبی همچنین افزود که هدف اصلی ملاقات دوم کیم و ترمپ، اعلام پایان رسمی جنگ کوریا می باشد، جنگی که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی ادامه داشت.

آقای مون گفت که او و رهبر کوریای شمالی بیشترین وقت را در جریان ملاقات های سه روزه شان در پیونگ یانگ، صرف بحث روی چگونگی از میان برداشتن بن بست در مذاکرات هسته یی بین کوریای شمالی و ایالات متحده کردند.

رئیس جمهور کوریای جنوبی افزود: "رئیس کیم (رهبر کوریای شمالی) گفت که او می خواهد خلع سلاح اتمی (کشورش) را هر چه زودتر تکمیل کرده و روی توسعه اقتصادی تمرکز کند."

کیم جانگ اون، رهبر کوریای شمالی اخیراً پیشنهاد کرد که کشورش آماده است تا تاسیسات کلیدی میزایل و یکی از مراکز اصلی هسته یی خود را در حضور مفتشین خارجی "برای همیش برچیند"، اما او افزود که کوریای شمالی این کار را تنها در صورت اقدامات متقابل از جانب ایالات متحده انجام خواهد داد.

در همین حال، رئیس جمهور کوریای جنوبی گفت که کشورش می خواهد با ایالات متحده به گونه مشترک پایان رسمی جنگ را با کوریای شمالی تا پایان امسال اعلام کند.

او افزود که در ملاقات هفته آینده خود با دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد در شهر نیویارک، روی این موضوع بحث خواهد کرد.

به گفته آقای مون، اعلام پایان جنگ با کوریای شمالی تاثیری بر حضور سربازان امریکایی در کوریای جنوبی نخواهد داشت.

رئیس جمهور کوریای جنوبی همچنین گفت که اعلام پایان جنگ با کوریای شمالی "نقطه آغاز" مذاکرات صلح بین دو کوریا خواهد بود.

جنگ کوریا پس از یک توافق متارکه و بدون کدام پیمان صلح بین طرفین درگیر پایان یافت، و کوریای جنوبی و ایالات متحده تا هنوز با کوریای شمالی عملاً در حالت جنگ قرار دارند.

سفر سه روزه رئیس جمهور کوریای جنوبی به کوریای شمالی روز پنجشنبه به پایان رسید.
سفر سه روزه رئیس جمهور کوریای جنوبی به کوریای شمالی روز پنجشنبه به پایان رسید.

XS
SM
MD
LG