لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین واکسین پولیو در شرق افغانستان؛ ۱.۱ میلیون کودک واکسین می‌شوند


وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که روند واکسین پولیو برای کودکان زیر سن پنج سال در ولایات ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان ادامه دارد.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۲۳ نومبر (دوم قوس) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که این کمپاین دو روز پیش در این چهار ولایت آغاز شده و تا روز پنجشنبه همین هفته ادامه خواهد یافت.

آقای زمان افزود که واکسین پولیو برای جلوگیری از فلج کودکان زیر سن پنج سال در این ولایات به گونۀ عادی جریان دارد و قرار است تا پایان این کمپاین، ۱.۱ میلیون کودک واکسین پولیو را دریافت کنند.

سخنگوی وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان افزود: "در جریان این کمپاین از مردم عزیز ننگرهار، کنر، نورستان و لغمان احتراماً خواهش می‌کنیم، اطفال که زیر سن پنج سال اند آنان را واکسین کرده تا از بیماری پولیو در امان بمانند."

این کمپاین واکسین پولیو به همکاری نهادهای بین‌المللی در این چهار ولایت راه‌اندازی شده است. سازمان جهانی صحت از تمامی والدین کودکان در این ولایات شرقی افغانستان خواسته است که کودکان خود را واکسین کرده و از فلج دایمی آنان جلوگیری کنند.

این سازمان افزوده که آنان به تلاش‌های خود برای افغانستان عاری از فلج کودکان ادامه می‌دهند.

این در حالی است که آخرین دور کمپاین فرعی واکسین پولیو به تاریخ ۱۷ اکتوبر (۲۵ میزان) در ۲۲ ولایت افغانستان آغاز شد و برای مدت چهار روز ادامه یافت. وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان گفته بود که در این دور، حدود شش میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین دریافت کردند.

به گفتۀ این وزارت این کمپاین ۱۹۴ ولسوالی را در ولایات جنوبی، جنوب شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی افغانستان تحت پوشش قرار داده بود که خطر انتشار ویروس پولیو در آن بیشتر است.

طالبان گفتند که در جریان سال جاری بیش از شش دور کمپاین سرتاسری و یک دور کمپاین فرعی تطبیق واکسین پولیو در افغانستان راه اندازی شده که پیامد خوبی در کنترول گردش ویروس پولیو داشته است.

XS
SM
MD
LG