لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای محو بیماری فلج کودکان؛ 'غلبه بر پولیو در افغانستان پیروزی جهانی است'


سازمان جهانی صحت از تلاش‌ها برای محو بیماری فلج کودکان (پولیو) در افغانستان خبر داده و گفته است که غلبه بر پولیو در این کشور پیروزی جهانی خواهد بود.

این سازمان روز یکشنبه ششم نومبر (۱۵ عقرب) در یک تویت نگاشته است تا زمانیکه پولیو در یک جا وجود داشته باشد، این بیماری در همه‌جا یک تهدید باقی خواهد ماند.

این سازمان تاکید کرده است که پولیو در بخش‌هایی از جهان که از دیرزمانی به‌عنوان عاری از پولیو پنداشته می‌شدند نیز دیده شده است، به شمول امریکا و بریتانیا.

سازمان جهانی صحت اضافه کرده است که در حال حاضر، افغانستان در آستانۀ محو پولیو قرار دارد و افزوده است که این سازمان در همکاری با نهادهای دیگر بین‌المللی به تلاش‌های خود برای محو کامل فلج کودکان در این کشور ادامه خواهد داد.

محور چرخش پولیو در سال جاری افغانستان و پاکستان است و موارد ابتلا به این ویروس سبب شده تا مسوولان سازمان جهانی صحت این دو کشور را در اولویت برنامۀ محو پولیو قرار دهند.

اخیراً سازمان جهانی صحت در نشست سالانه که به خاطر مبارزه با پولیو برگزار شده بود، گفت که میزان انتشار این بیماری به ۹۹.۹ در صد کاهش یافته و تنها در افغانستان و پاکستان، کودکان در معرض ابتلا به ویروس پولیو قرار دارند.

این سازمان با بودجۀ ۲.۵ میلیارد دالر، برای محو پولیو تا سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی کرده است.

مسوولان سازمان‎‌های صحت، واکسیناسیون کودکان در برابر پولیو در سراسر جهان را حیاتی خوانده و بر تامین صلح و امنیت برای تطبیق کمپاین واکسین این بیماری تاکید ورزیده اند.

بر اساس آمار صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف)، ۱۸ میلیون کودک در جهان تا اکنون واکسین پولیو را دریافت نکرده و به گفتۀ این سازمان، تا زمانیکه این کودکان واکسین نشوند، این ویروس قدرت انتقال را دارد و کودکان، به ویژه زیر سن پنج سال، هزینۀ این سهل انگاری را خواهند پرداخت.

XS
SM
MD
LG