لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان مسوولیت حمله بر کارمندان پوهنتون نظامی مارشال فهیم را به دوش گرفت


گروه طالبان با نشر یک اعلامیه مسوولیت حملۀ مرگبار بر پوهنتون مارشال فهیم را بر عهده گرفت و ادعا کرده است که این حمله "بخشی از عملیات منصوری" بوده است.

حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر امروز شنبه، انفجار انتحاری در نزدیک دروازۀ پوهنتون نظامی مارشال فهیم مربوط وزارت دفاع ملی افغانستان، در چهارراهی قمبر کابل مربوط حوزۀ پنجم امنیتی پولیس، رخ داده است.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا، گفت انتحار کننده موتر نوع فلنکوچ حامل مداومین کورس‌های تحصیلی و تعلیمی پوهنتون نظامی مارشال فهیم را هدف قرار داده است.

جنرال وزیری افزود که در این حمله ۱۵ تن از مداومین کشته و چهارتن دیگرشان زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گفت حمله کننده انتحاری موتر حامل مداومین را در سرک عمومی، هدف قرار داد.

پیش از این، جنرال سالم الماس، رئیس تحقیقات جرایم جنایی قومندانی امنیه کابل در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا این رویداد را تائید کرد و گفت " (حمله کننده) بالای واسطه کاستر که مأمورین را انتقال می‌داد، حمله‌ور شده و خود را انفجار داده".

این پنجمین روز است که کابل و برخی از ولایات افغانستان شاهد حملات مرگبار انفجاری و انتحاری است.

ریاست جمهور افغانستان به نشر یک اعلامیه این حمله محکوم کرده و آنرا عمل دهشت افگنی خطاب کرده است.

در اعلامیۀ ارگ آمده است که "تروریستان و حامیان شان که اکنون بیشتر از هرزمان دیگر در انزوا قرار گرفته و در تمام میدان‌های نبرد شکست خورده‌اند، طی روزهای اخیر به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت و به دستور بیگانه‌گان، مساجد و افراد ملکی را در نقاط مختلف کشور هدف قرار داده‌اند."

XS
SM
MD
LG