لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش ۲۵ در صدی خودکشی در امریکا


مشکلات روانی و افسردگی یکی از عوامل عمدۀ خودکشی در ایالات متحده به شمار میرود
مشکلات روانی و افسردگی یکی از عوامل عمدۀ خودکشی در ایالات متحده به شمار میرود

مرکز کنترول و جلوگیری از امراض ایالات متحده، اعلام کرده است که میزان خودکشی در امریکا در مقایسه با دو دهۀ گذشته، ۲۵ در صد افزایش را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است که میزان خودکشی در ایالات متحده بین سال های ۱۹۹۹ الی ۲۰۱۶ میلادی، ۲۵ در صد افزایش را نشان می دهد و افرادیکه دست به خودکشی زده اند، سن شان ۱۰ سال و بالاتر از آن بوده است.​

در این گزارش آمده است که میزان خودکشی در ۲۵ ایالت امریکا رشد ۳۰ در صدی داشته است.

یافته های مرکز کنترول و جلوگیری از امراض ایالات متحده، نشان می دهد که بیش از ۵۰ در صد افرادیکه دست به خودکشی زده اند، با مشکلات روانی و افسردگی مواجه بودند.

داکتر انا شوچت، معاون این مرکز، گفته است که در حال حاضر، خودکشی ۱۰ در صد مرگ و میر در ایالات متحده را تشکیل می دهد و این رقم، "ناراحت کننده" است. در این گزارش همچنین آمده است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری الزایمر و مصرف بیش از حد ادویه، نیز در امریکا در حال افزایش بوده است.

خانم شوچت گفته است که تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۴۵ هزار نفر خودکشی کردند و این رقم نشان می دهد که مشکل خودکشی در ایالات متحده رو به وخامت است.

در میان ۵۰ ایالت امریکا و شهر واشنگتن دی سی، کمترین میزان خودکشی در ایالت "دلاور" صورت گرفته—شش در صد افزایش—و بیشتر میزان خودکشی با 58 درصد افزایش در ایالت "داکوتای شمالی" رخ داده است.

اما ایالت نوادا یگانه ایالت در امریکا است که در این مدت در آن، میزان خودکشی یک در صد کاهش را نشان می دهد. با آنهم، میزان خودکشی در ایالت نوادا بالا است—از میان هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۳ نفر آنان بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶، خودکشی کرده اند.

آمار حکومت ایالات متحده همچنین نشان می دهد که میزان خودکشی زنان نیز در این کشور رو به افزایش بوده است. با آنهم میزان خودکشی مردان در این مدت در مقایسه با زنان، پنج برابر بیشتر بوده است.

در این میان، ۱۸ در صد افرادیکه خودکشی کرده اند، نظامیان امریکایی بوده اند. اما بر اساس این گزارش، بیشترین خودکشی در میان افراد میانسال صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG