لینک های دسترسی

Breaking News

حملات انتحاری 'مظنون' در شمالغرب سوریه سه کشته برجا گذاشت


یک جنگجوی سوریه در محل انفجار در یک بازار واقع در شهر الباب آن کشور
یک جنگجوی سوریه در محل انفجار در یک بازار واقع در شهر الباب آن کشور

در جریان چندین انفجار‌، به شمول دو حملهٔ‌ انتحاری''مظنون '' در شمالغرب سوریه در نزدیکی مرز ترکیه، حد اقل سه نفر کشته شدند.

خبرگزاری رویترز از قول یک کارمند تیم نجات گزارش داده است که یک غیر نظامی زمانی کشته شد که مواد انفجاری جاسازی شده در داخل یک موتر در نزدیکی یک دفتر ترانسپورتی در شهر عزاز سوریه در نزدیکی مرز ترکیه منفجر شد.

یک منبع پولیس گفته است که چند ساعت پس از انفجار نخست، حملهٔ انتحاری در یک بازار واقع در شهرک الباب رخ داد که در اثر آن فرد انتحاری مظنون کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

لحظات پس از آن، یک حملهٔ انتحاری دیگر در یک چهارراهی واقع در شهر عفرین که بیشتر کرد نشین است به وقوع پیوست. قوای ترکیه و سوریه در سال ۲۰۱۸ میلادی شهر عفرین را از نزد ملیشه‌های واحدهای حفاظت از مردم (YPG) که اکثر اعضای آنرا را کرد‌ها تشکیل می دهند، تصرف کردند.

شهرک‌های عمده شمالغرب که در نزدیکی مرز ترکیه موقعیت دارند، توسط عرب‌های سوریه که از حمایت ترکیه برخوردار اند، مدیریت می شود. این مناطق سال گذشته به طور مکرر هدف حملات بمی قرار می‌گرفت و بیشتر این حملات در مناطق پرازدحام غیر نظامی انجام شد.

شورشیان عرب در منطقه عزاز و سایر مناطق که از حمایت ترکیه برخوردار اند، در گذشته شورشیان واحدهای حفاظت از مردم را مقصر حملات مشابه قلمداد کرده اند؛ شورشیانی که برخی مناطق را در شمالغرب سوریه در کنترول دارند و بر بخش هایی از شمالشرق سوریه نیز مسلط استند.

در عین حال، شورشیان واحدهای حفاظت از مردم ، ترکیه را مسوول کشتار غیر نظامیان دانسته و ادعا کرده اند که انقره توسط طیاره‌های بدون سرنشین، غیر نظامیان را در شمال سوریه هدف قرار داده است.

ترکیه شورشیان واحدهای حفاظت از مردم در سوریه را بخشی از حزب کارگران کردستان یا PKK تلقی می کند؛ گروهی که انقره آنرا درج فهرست سازمان‌های تروریستی کرده است. انقره گفته است که شورشیان واحدهای حفاظت از مردم به حمایت شورشیان سوریه، وارد سوریه شده اند.

انقره در حال حاضر حضور گستردهٔ نظامی در منطقه دارد و هزاران نیروی خود را در آخرین پایگاه‌های شورشیان سوریه مستقر کرده است.

XS
SM
MD
LG