لینک های دسترسی

Breaking News

حملات گستردۀ طالبان را بر کندز دفع کردیم - خالد


سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که حملات طالبان در اطراف شهر کندز دفع شده و به آن گروه تلفات سنگینی وارد شده است.

اسدالله خالدکه روز سه شنبه ۱۹ می (۳۰ ثور) برای ارزیابی وضعیت به ولایت کندز سفر کرده بود به خبرنگاران گفت که در حملات طالبان که ناوقت شام دوشنبه آغاز شد هشت منسوب امنیتی افغان و بیش از ۵۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

همچنین، وزارت دفاع افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که طالبان شب گذشته حملاتی را در مربوطات ولسوالی‌های خان آباد، چهار دره و امام صاحب این ولایت نیز انجام دادند که به نقل از این اعلامیه، در اثر حملات هوایی و زمینی سربازان افغان، تهاجم طالبان دفع شده و تلفات سنگینی به آن گروه وارد شده است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان، بدون اشاره به حملۀ آن گروه بر شهر کندز در یک پیام تویتر ادعا کرده است که نیروهای افغان یک شفاخانه را در مربوطات ولسوالی چهار دره هدف قرار داده اند که در اثر آن دو غیر نظامی کشته شده اند.

مقام‌های افغان نیز گفته‌اند که در اثر حملات هوایی در ولسوالی چهار دره، ساختمان یک شفاخانه قسماً آسیب دیده است، اما تلفات غیرنظامیان را تایید نکرده است.

پس از حملات مرگبار هفتۀ گذشته در کابل، ننگرهار و لغمان که حکومت افغانستان، طالبان را در آن دخیل می‌داند، رییس جمهور محمد اشرف غنی به قوای امنیتی و دفاعی افغان دستور داد تا در برابر طالبان و دیگر گروه‌های دهشت افگن از حالت دفاعی برآمده و وضعیت تهاجمی را به خود بگیرند.

طالبان نیز در واکنش به این دستور آقای غنی گفته اند که برای مقابله با هرگونه حملۀ قوای افغان آمادگی دارند.

طالبان دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برای مدت کوتاهی شهر کندز را تصرف کردند. جنگجویان طالبان سال گذشته نیز برای تصرف شهر کندز حملۀ گسترده‌ای را انجام دادند، اما ناکام شدند.

XS
SM
MD
LG