لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت برشنا: برق کابل تا یک روز دیگر وصل خواهد شد


آرشیف
آرشیف

شرکت برشنا اعلام کرد که به دلیل جنگ در بغلان، دو لین برق وارداتی ازبیکستان صدمه دیده که در نتیجه، سبب قطع برق کابل و هفت ولایت همجوار آن شده است.

شرکت برشنا، امروز دوشنبه (۱۷جدی) به صدای امریکا گفت: "حوالی ساعت ۹ صبح، لین اول برق وارداتی ازبیکستان در ۲۶ کیلومتری و لین دوم حوالی ساعت یازده ‍پیش از چاشت در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر پلخمری به سمت دوشی، به دلیل جنگ قطع شده است".

وحید الله توحیدی، سخنگوی شرکت برشنا گفت که افزون بر کابل، برق ولایت های پروان، کاپیسا، میدان وردک، غزنی، لوگر و پکتیا قطع شده است.

آقای توحیدی، افزود که کارمندان این شرکت، پس از چندین ساعت انتظار بعد از ظهر امروز توانسته اند که کار را برای وصل دوباره لین‌‌های برق وارداتی ازبیکستان آغاز کنند.

به گفته آقای توحیدی، احتمال می‌رود که برق کابل و ولایت های همجوار، تا پایان روز سه شنبه "فردا"دوباره وصل شود.

افغانستان از ازبکستان و تاجکستان برق وارد می‌کند که از مسیر ولایت بغلان به پایتخت و بخش‌های دیگر این کشور می‌رسد.

همزمان با فصل زمستان، ادامه پرچوی‌های برق در شهر کابل مشکلات زیادی را به باشندگان کابل به بار آورده است و پایتخت‌نشیان مسوولان شرکت برشنا را به کوتاهی متهم کرده اند.

طالبان در چند سال أخیر با منهدم کردن پایه های برق در برخی از ولایت های شمالی به ویژه در ولایت بغلان، برای چندین هفته کابل و برخی از ولایت های همجوار آن را در تاریکی فرو بروده اند.


XS
SM
MD
LG