لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندگان طالبان با مقامات پاکستانی ملاقات کرده اند


پنج تن از افراد گروه طالبان با مقامات پاکستانی در اسلام آباد ملاقات کرده در مورد راه های دستیابی به ختم جنگ در افغانستان بحث کرده اند.

گروه طالبان روز سه شنبه این ملاقات را طی اعلامیه یی در یک پیام وتس‌اپ تایید کرده بدون ارایۀ جزییات گفته اند که آن گروه متمایل به حل و فصل سیاسی درگیری افغانستان می باشند.

این اعلامیۀ گروه طالبان، یک روز پس از آن نشر می شود که قصرسفید روز دوشنبه به صراحت از پاکستان خواست "فوراً رهبران طالبان را دستگیر و یا ]از خاک آن کشور[ اخراج کرده مانع استفاده طالبان از خاک پاکستان شوند."

در اعلامیه گروه طالبان، نام افراد آن گروه که با مقامات پاکستانی ملاقات کرده اند، افشا نشده است. مقاماتی که نخواستند نامشان افشا شود به رسانه های خبری گفته اند که آن ملاقات هفتۀ گذشته صورت گرفته است.

این درحالیست که هفتۀ گذشته نیز سه نفر از اعضای گروه طالبان در اسلام آباد با سیدحامد گیلانی، رهبر گروه محاذ ملی افغانستان ملاقات کرده و هدف آن نشست نیز ختم جنگ چندین ساله در افغانستان عنوان شده بود.

ایالات متحده بر پاکستان فشار شدید وارد کرده روابط خود را با جنگجویان قطع کند. گروه هاییکه به گونۀ منظم نیرو های افغان و امریکایی را در داخل خاک افغانستان هدف قرار می دهند.

نشست افراد طالبان با مقامات پاکستانی در اسلام آباد و ادعای تمایل آن گروه به حل و فصل سیاسی جنگ افغانستان در حالی صورت می گیرد که طالبان مسوولیت حمله روز شنبه را بر هوتل انترکانتیننتال کابل به عهده گرفت.

آخرین آمار مقامهای افغان در مورد تلفات آن رویداد ۲۲ کشته به شمول ۱۴ شهروند خارجی و ۱۰ زخمی به شمول شش منسوب پولیس افغان بود. هرچند شاهدان عینی رویداد مدعی اند که آمار تلفات به مراتب بیشتر از این است.

XS
SM
MD
LG